یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403

امضای تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی و شرکت سازمان توسعه مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: ارائه تسهیلات مسکن به پزشکان جوان دغدغه ما است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: ارائه تسهیلات مسکن به پزشکان جوان دغدغه ما است
در جلسه مشترک سازمان نظام پزشکی و شرکت سازمان توسعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران و با حضور مهندس سعیدی کیا رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مسکن و دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی تفاهم نامه همکاری امضا و مبادله شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛در جلسه مشترک سازمان نظام پزشکی و شرکت سازمان توسعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران و با حضور مهندس سعیدی کیا رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مسکن و دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی تفاهم نامه همکاری امضا و مبادله شد. در این جلسه که در محل سازمان نظام پزشکی کشور صبح روز دوشنبه ۵ تیرماه سالجاری برگزار شد، مهندس سعیدی کیا رئیس هئیت مدیره شرکت توسعه مسکن و مهندس قلی نواز مدیرعامل این شرکت و رئیس کل سازمان نظام پزشکی به همراه جمعی از معاونین و رئیس صندوق تعاون و رفاه سازمان و قائم مقام ریاست نظام پزشکی تهران حضور داشتند.

دکتر ساعی قائم مقام ریاست نظام پزشکی تهران در این مراسم ضمن تجلیل از چهره نام آشنا و خوشنام مهندس "سعیدی کیا" در عرصه اجرایی کشور همچنین درباره سابقه همکاری سازمان نظام پزشکی و بنیاد مسکن گفت: همکاری سازمان نظام پزشکی و بنیاد مسکن به سال ۱۳۹۳ و پروژه افق اکباتان برمی گردد که بیش از نیمی از واحدهای آن پروژه توسط اعضای جامعه پزشکی خریداری شد و خوشبختانه شاهد رضایت اعضای جامعه پزشکی از واحدهای عرضه شده بودیم.

وی در ادامه افزود: همکاری‌های آتی سازمان نظام پزشکی با شرکت سازمان توسعه مسکن بنیاد مسکن می تواند موجب رضایتمندی اعضای جامعه سازمان نظام کشور شود، با توجه به ظرفیت‌های بنیاد مسکن این همکاری‌ها در سطح کشور و در موارد متعدد خواهد بود.

در ادامه این مراسم مهندس "قلی نواز" در معرفی شرکت سازمان توسعه مسکن گفت: این شرکت جزو شرکت های اقماری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و درزیرمجموعه خود یازده شرکت تابعه دارد بطوریکه کل کشور را از نظر عملیات پهنه‌بندی کرده و حوزه عملیاتی شرکت ها کل پهنه ها را پوشش می دهند.

مدیر عامل شرکت سازمان توسعه مسکن بنیاد مسکن در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر  12 شرکت زیر مجموعه شرکت سازمان توسعه در قالب دوازده هزار و پانصد واحد مسکونی را در فضایی بالغ بر ۱.۵ میلیون متر مربع را در حال ساخت دارد و براساس برنامه ریزی های انجام شده سالیانه بین سه تا چهار هزار واحد مسکن آماده شده را تحویل خواهیم داد. در همکاری قبلی با سازمان نظام پزشکی تجربه موفقی داشتیم و حالا هم امیدواریم در همکاری‌های آینده بتوانیم سهم کوچکی در خانه دار شدن اعضای سازمان نظام پزشکی که از سرآمدان و نخبگان جامعه هستند، داشته باشیم.

همچنین دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) با اشاره به چهره ارزشمند مهندس سعیدی کیا در تجلیل از خدمات ایشان گفت: مهندس سعیدی کیا  بخاطر اخلاص و تواضع و کاردانی و کاربلدی خود همیشه در سطوح بالای مدیریتی کشور بوده و منشا خدمات بسیار هستند. امیدواریم با حضور ایشان همکاری مفیدی بین دو مجموعه شکل بگیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه افزود: بحث مسکن برای جامعه پزشکی در سال‌های گذشته بیشتر در حوزه سرمایه‌گذاری مطرح بود اما حالا بحث مسکن برای اعضای سازمان جزو نیازهای ضروری و اولویت های شان است. اعضای این جامعه بخصوص جوان پزشکان و فارغ التحصیلان مشکل مسکن  شان مثل سایر اقشار مردم است حتی جوان پزشکان ما در بحث تهیه ودیعه مسکن یا رهن خانه مسکونی برای خود مشکل دارند و ما امیدواریم بتوانیم باهمکاری بنیاد مسکن گام‌هایی در جهت رفع این مشکل برداریم.

دکتر رئیس زاده با بیان اینکه امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام پزشکی و شرکت سازمان توسعه مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران  می‌تواند مایه افزایش امید و دلگرمی پزشکان جوان شود گفت: در حال حاضر مسکن برای جامعه پزشکی اولویت زندگی است با توجه به نیاز این قشر و مهاجرت ها و افزایش ماندگاری آنان در مناطق محروم کشور ارائه تسهیلات مسکن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در ادامه افزوذ: البته ما با سازمان‌ها و تعاونی‌های مسکن مختلفی جلسات متعدد داشته ایم و چون در این حوزه بحث اعتماد بسیار مهم است، به سایر تعاونی های مسکن اعتماد نکردیم این در حالی است که خوشبختانه تعاونی بنیاد مسکن جمهوری اسلامی ایران مورد اعتماد کشور است و این نیاز بسیار ضروری شده است تا بتوانیم برای همه اعضای جامعه پزشکی در همه استان ها تسهیلاتی را در حوزه مسکن انجام دهیم این یک کار پربرکتی است اینکه اعضای جامعه پزشکی دغدغه مسکن را نداشته باشند.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه مسکن برای پزشکان مرفه در قدم بعدی است،خاطر نشان کرد: بحث اصلی ما در حوزه تعاونی مسکن پزشکان جوان است.

در ادامه این مراسم مهندس سعیدی کیا در سخنانی ضمن تشکر از دغدغه مندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در راستای ایجاد تسهیلات برای مسکن دار شدن پزشکان جوان گفت: امیدواریم بتوانیم در پروژه‌های مختلفی که در کشور داریم سهم مناسبی برای جامعه پزشکی درنظر بگیریم. برنامه ما این است در ماه‌های پیش رو در پروژه‌های متعدد خودمان از جمله پروژه های اسلامشهر و شهریار در استان تهران و پروژه‌های اردبیل،اهواز و مشهد و نیز سایر پروژه‌های مان، سهمی از پیش فروش واحدهای در حال ساخت برای اعضای شریف و زحمتکش جامعه پزشکی کشور درنظر بگیریم.

مهندس سعیدی کیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه مالکیت زمانی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مجموعه ما واگذاری پروژه‌های مناسب در مناطق تفریحی یا زیارتی به صورت "مالکیت زمانی" مثلا دو یا چهار هفته در سال است که در دنیا شکل رایجی از مالکیت مسکونی است. در این پروژه‌های خدمات هتلداری کامل عرضه می‌شود و افراد با هزینه اندک برای مقاطعی از سال دارای محل سکونت مناسب می‌شوند. مالکیت مسکونی امکان ایجاد نظم در زندگی را برای افراد فراهم می کند و آنها می توانند برای مرخصی‌ها و تعطیلات خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند که امیدواریم در این پروژه‌ها هم جامعه پزشکی کشور را سهیم کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم دکتر رئیس زاده، مهندس سعیدی کیا و مهندس قلی نواز تفاهم نامه همکاری‌های فی مابین را امضا و ردوبدل کردند.

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.