شنبه، 8 اردیبهشت 1403

برگزاری جلسه هم اندیشی مسئولان سازمان نظام پزشکی و مدیران ارشد بیمه های تکمیلی

برگزاری جلسه هم اندیشی مسئولان سازمان نظام پزشکی و مدیران ارشد بیمه های تکمیلی
جلسه هم اندیشی مدیران سازمان نظام پزشکی و مسئولان شرکت‌های بیمه تکمیلی با حضور رئیس کل سازمان برگزار شد.

در این نشست که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد دکتر رئیس زاده رئیس کل سازمان، دکتر ساعی قائم مقام ریاست نظام پزشکی تهران، دکتر خردمند معاون انتظامی سازمان کل، دکتر عدلی معاون انتظامی نظام پزشکی تهران،  دکتر انیسیان مدیرکل اقتصاد سلامت سازمان و دکتر برومند و دکتر فرخزاد از اعضای هئیت مدیره نظام پزشکی تهران و دکتر صفایی از انجمن بیمارستان‌‌های خصوصی حاضر بودند و به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

از سوی دیگر دکتر عطری رئیس هئیت مدیره بیمه دانا، دکتر ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان، دکتر صلاحی نژاد قائم مقام بیمه دی، دکتر جهاندیده مدیر بیمه اشخاص بیمه البرز و دبیر کمیسیون درمان سندیکای بیمه های کشور، مجتبی عابد مدیر بیمه های درمان بیمه دی و آقاپور مشاور دبیرکل سندیکای بیمه های تکمیلی کشور در این جلسه حضور داشتند.

دکتر رئیس زاده در سخنانی کوتاه با استقبال از حضور نمایندگان بیمه‌های تکمیلی کمشور در سازمان نظام پزشکی خواستار تداوم برگزاری این جلسات و شکل دادن کارگروه‌های تخصصی برای رسیدگی و حل مشکلات و مسائل جامعه پزشکی شد و خواستار حل سریع برخی موارد درخواستی از سوی جامعه پزشکی شد.

دکتر ساعی هدف از برگزاری این نشست را شناخت دو مجموعه از مشکلات، نیازها و محدودیت های یکدیگر و تلاش برای انجام اقدامات مناسب جهت اصلاح وضعیت موجود دانست.

سپس دکتر انیسیان با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه گرانی امکانات و تجهیزات و تاثیر آن‌ها در کاهش تاب آوری ارائه دهندگان خدمات سلامت از بیمه‌ها خواست که در کنار جامعه درمان باشند و گفت: قیمت‌های ارائه خدمات قیمت‌های واقعی نیست و این بیشترین فشار را به ارائه دهندگان خدمات سلامت وارد می‌کند. از سویی جامعه درمان نمی‌خواهند به مردم فشاری بیش از این وارد شود و باید تلاش شود تا ضمن اینکه بیمه‌ها به اهداف اقتصادی خود برسند مراکز درمانی هم بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

سپس دکتر برومند به نمایندگی از جامعه آزمایشگاهیان با اشاره به فشار اقتصادی شدید وارد بر آزمایشگاه‌های بخش خصوصی دو خواسته اصلی این جامعه را عدم درخواست تخفیف از سوی بیمه‌ها برای عقد قرارداد و عمال تعرفه‌های قانونی در آغاز سال و نه پس از سه یا چهار ماه دانست و همچنین درخواست کرد تهمیدی برای مشکل درگاه‌های متعدد و مختلف بیمه‌ها که کار را برای آزمایشگاه‌ها سخت می‌کند، شد.

دکتر فرخزاد به نمایندگی از جامعه دندانپزشکی با اشاره به افزایش وحشتناک قمت مواد مصرفی از بیمه‌های تکمیلی درخواست کرد که نگاه درامدی و ذخیره‌ای به حوزه درمان و دندانپزشکی نداشته باشند. وی گفت : اگر امسال هزینه درمان بیمار پرداخت نشود و او درمانش را انجام ندهد سال‌های بعد مجبور به پرداخت‌های چند برابری هزینه‌ها از سوی بیمه‌ها خواهیم بود. دکتر فرخزاد هم ضمن اشاره به تاخثر پرداخت‌های بیمه‌ها خواستار پرداخت تعرفه قانونی هر سال از آغاز سال و نیز اندیشیدن تهمیداتی برای جبران افزایش قیمت مواد مصرفی و ملزومات کار درمانی به شکل مجزا شدن مواد مصرفی و تامین هزینه آن توسط بیمه ها در حوزه دندانپزشکی شد.

دکتر خردمند با اشاره به بیمه مسئولیت پزشکان گفت: طبق قانون بیماران می‌توانند حتی در مواردی که سال‌های بسیاری از درمان گذشته باشد ازپزشک انجام دهنده خدمت شکایت کنند، اما بیمه‌های مسئولیت با گذشت چند سال این هزینه را پوشش نمی‌دهند که این عملا شرایط نامناسبی است که بیمه‌ها باید این محدودیت را برطرف کنند.

پس از طرح موضوعات و خواسته‌های جامعه پزشکی از بیمه‌های تکمیلی نمایندگان بیمه‌ها به پاسخگویی پرداختند. به طور مشخص نمایندگان صنعت بیمه کشور حوزه درمان را حوزه‌ای ضرر ده برای صنعا بیمه معرفی و فعالیت بیمه‌ها در این حوزه را به دلیل مسئولیت اجتماعی بیمه‌ها و تلاش برای تحقق اهداف کلان کشور در حوزه سلامت دانستند. همچنین بحث تخفیفات مطرح شده از سوی بیمه‌ها در سال‌های اخیر را بسیار جزئی دانستند و مبالغ مطرح شده را قابل اغماض و حذف دانستند.

نمایندگان صنعت بیمه کشور ضمن استقبال از برگزاری این جلسات به صورت مداوم و هدفمند از نمایندگان جامعه پزشکی درخواست کردند با مقابله با خدمات القایی و اقدات غیرضروری درمانی و پاراکلینیکی به صنعت بیمه کمک کنند تا صنعت بیمه هم در مقابل پوشش خدمات بیمه‌ای را کامل‌تر و سریع‌تر بکند.

همچنین یکپارچه شدن درگاه‌های خدمات بیمه‌ای و راه اندازی کارگروه تخصصی دندانپزشکی در سندیکای بیمه گران را از اقدامات مثبت مدنظر برای حل مشکلات جامعه پزشکی در حوزه دریافت خدمات از بیمه ها دانستند.

درنهایت مقرر شد این جلسات با دستور کار مشخص ادامه یافته و کارگروه‌هایی برای همکاری‌های مشترک جهت براورده شدن درخواست‌های دوطرف شکل بگیرد.

خواسته‌های مشخص مطرح شده از سوی نمایندگان جامعه پزشکی در این نشست عبارت بودند از:

1- حذف تخفیفیات مرسوم بیمه‌ها در زمان عقد قرارداد با مراکز درمانی و آزمایشگاه ها

2- پرداخت هزینه مواد مصرفی دندانپزشکی بر مبنای فاکتور خرید و  تامین ان از سوی بیمه‌ها

3- حذف تخفیفات در تعرفه‌های هشتگ دار

4- شروع قراردادهای سالیانه براساس تعرفه قانونی همان سال از اغاز سال

5- تامین هزینه‌های کاغذ ، پرینت و کپی مستندات، به که به دلیل عدم اتصال بیمه های تجاری به سیستم نسخه الکترونیک به مراکز درمانی تحمیل شده است 

6- برداشته شدن محدودیت زمانی بیمه ها برای تامین بیمه مسئولیت

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.