یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403

اعلام مصوبات مصوبات سی و سومین و سی وچهارمین جلسات شورایعالی

اعلام مصوبات مصوبات سی و سومین و سی وچهارمین  جلسات شورایعالی
جلسات سی و سوم و سی و چهارم شورایعالی سازمان نظام پزشکی روز 25 خرداد در محل سازمان برگزار شد. مصوبات این جلسات به شرح زیر است

مصوبات سی و سومین جلسه شورای عالی دوره هشتم (به صورت حضوری

روز پنج شنبه مورخ 25/03/1402 (نوبت اول)

 

مصوبه (1)

مقرر گردید نحوه وصول حق عضویت اعضایی که در بخش خصوصی فعالیت ندارند در جلسه ی مشترک کمیسیون های تخصصی و مشورتی طرح ها و لوایح و آئین نامه ها، برنامه و بودجه و تشکیلات و انتظامی با حضورمعاون محترم وزارت بهداشت و یا نمایندگان تام الاختیار ایشان و نمایندگان سایر دستگاههای دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و نیروهای مسلح و اعضای داوطلب شورای عالی بررسی و نتیجه ظرف سه هفته به شورای عالی ارائه گردد. مسئول پی گیری و تشکیل جلسه جناب آقای دکتر سالاریان می باشند.

مصوبه (2)

ادامه لایحه بودجه سال 1402 سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران تا پایان تبصره 12 با اصلاحات به تصویب رسید.

 

مصوبات سی و چهارمین جلسه شورای عالی دوره هشتم (به صورت حضوری)

روز پنج شنبه مورخ 25/03/1402 (نوبت دوم)

 

مصوبه (1)

مقرر گردید با توجه به حضور نماینده محترم سازمان امورمالیاتی جناب آقای مستوفی ، مدیر کل محترم دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان مذکور در جلسه و قول مساعد ایشان جهت پیگیری و رفع چالش های عنوان شده در خصوص مالیات جامعه پزشکی، رئیس کل محترم پیگیری لازم تا رفع چالش های عنوان شده را معمول فرمایند.

مصوبه (2)

مقرر شد استفاده حداکثری اعضای جامعه پزشکی از مفاد تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم هرچه زودتر فراهم شود و همکاران به استفاده از تبصره فوق و یا تسلیم اظهارنامه مالیاتی جهت سال 1401 مخیر باشند و رئیس کل محترم مراتب را پیگیری فرمایند.

مصوبه (3)

با توجه به اذعان نماینده محترم سازمان امور مالیاتی بر شفافیت مالیات جامعه پزشکی نسبت به سایر صنوف، از آنجائیکه مصاحبه موردی برخی از مسئولین ذیربط موجب ایجاد ذهنیت های نادرست درخصوص رویکرد جامعه پزشکی نسبت به مالیات گردیده است ، لذا ضمن انعکاس مطلب فوق ، در راستای صیانت از سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی  ، هماهنگی لازم توسط رئیس کل محترم با مسئولین سازمان مذکور معمول گردد.

مصوبه (4)

سازمان پیگیری های لازم درخصوص اجرای کلیه مفاد قانون مالیات های مستقیم به ویژه تبصره 2 ماده 186 معمول نماید.

 

 

مصوبه (5)

با توجه به فراهم شدن امکان خروج تراکنش های خارج از درآمدهای حرفه ای از حساب های تجاری و عدم محاسبه آنها در فرآیند مالیات جامعه پزشکی، اعضای محترم سازمان نظام پزشکی در صورت مواجه با چنین مواردی، درخواست مکتوب خود را جهت اقدام به مدیر کل امور مالیاتی استان محل اشتغال ارائه نمایند.

مصوبه (6)

با توجه به پیگیری های شورای عالی و رئیس کل محترم سازمان و اظهارات نماینده محترم امور مالیاتی، در صورت رعایت حاشیه سود در اظهارنامه اعضای محترم سازمان نظام پزشکی و انطباق درآمدهای اظهاری با اطلاعات موجود در امور مالیاتی، خوداظهاری ایشان بدون رسیدگی به اسناد پذیرفته و قطعی خواهد شد.

مصوبه (7)

پیرو مصوبه شماره 4 سی و یکمین جلسه شورای عالی مورخ 28/02/1402 (نوبت دوم) با توجه به استعفای آقای دکتر دباغ از مسئولیت کمیته بررسی عملکرد مالی ، پرسنلی و رفاهی صندوق رفاه و تعاون ، آقای دکتر جباری بعنوان رئیس کمیته مذکور انتخاب شدند که شفاهاً عدم پذیرش مسئولیت را اعلام نمودند.

لذا به منظور تداوم فعالیت کمیته مذکور، با توجه به پذیرش استعفای آقای دباغ از مسئولیت فوق، در صورت وصول استعفای کتبی آقای دکتر جباری، اعضای کمیته راساً نسبت به انتخاب مسئول از میان خود اقدام خواهند نمود.

مصوبه (8)

ادامه لایحه بودجه ۱۴۰۲ سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران تا تبصره 14 با اصلاحات به تصویب رسید.

مصوبه (9)

به سازمان اجازه داده شد یک دوازدهم بودجه 1401 درماه تیر عملیات مالی داشته باشد.

 

 

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.