شنبه، 8 اردیبهشت 1403

برگزاری جلسه شورای هماهنگی روسای نظام‌پزشکی استان تهران

لزوم انسجام و اتحاد برای رسیدن به اقتدار سازمانی

لزوم انسجام و اتحاد برای رسیدن به اقتدار سازمانی
چلسه شورای هماهنگی روسای نظام‌پزشکی استان تهران با حضور رئیس نظام پزشکی تهران و قائم مقام ریاست نظام پزشکی تهران بزرگ در محل سازمان برگزار شد.

در آغاز این جلسه ابتدا روسای نظام پزشکی شهرهای مختلف استان تهران به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و انتقال مشکلات خود پرداختند. مسائل عمده مطرح شده از سوی روسای نظام پزشکی شهرهای مختلف استان شامل موضوع تعرفه‌های پایین و ناعادلانه ارائه خدمات درمانی، افزایش بسیار شدید هزینه‌ها و عدم همخوانی درآمدها و هزینه‌ها در بخش درمان که در نهایت به تعطیلی بسیاری از مطب‌ها و مراکز خصوص خواهد انجامید، افزایش مالیات تعیین شده برای اعضای صنف و درخواست از رئیس کل برای تلاش در این زمینه، تاخیر در پرداخت‌های بیمه‌ها بخصوص تامین اجتماعی به پزشکان که این تاخیر به چندین ماه رسیده است، درخواست اطلاع رسانی درخصوص مسائل و شبهات مطرح شده در فضای مجازی  و برقراری ارتباط بیشتر رئیس کل و معاونین سازمان با روسای نظام پزشکی‌های شهرها و شهرستان‌های کشور بود.

در ادامه جلسه دکتر رئیس زاده رئیس کل و رئیس نظام پزشکی تهران درخصوص درخواست‌های حاضران در جلسه و روند اقدامات انجام شده توسط سازمان توضیحاتی ارائه داد. دکتر رئیس زاده ضمن اشاره به کلیه اقدامات انجام شده درخصوص تعرفه خدمات درمانی و تلاش‌های سازمان در این زمینه، درخصوص موضوع مالیات‌ گفت: در بحث مالیات‌های سال 1401 از چند ماه مانده به زمان ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی تلاش‌های خود را آغاز نمودیم و شخصا چهار جلسه با آقای دکتر منظور رئیس وقت سازمان مالیاتی داشتم که در نهایت اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم زد، امسال با توجه به تغییر رییس سازمان امور مالیاتی با تاخیر جلسه‌ای با آقای دکتر سبحانیان داشتیم و  معاون فنی و نظارت جدید سازمان هم کمیته مشترک قبلی را فعال کردند و امیدواریم شرایط به گونه‌ای نباشد که مایه دلسردی همکاران و بروز مشکلات برای آنان باشد.داریم تلاش میکنیم سقف مالیات ذیل تبصره ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.البته از همه درخواست می‌کنم که به اطلاع اعضای خود برسانند که می‌توانند از طریق سایت صندوق رفاه سازمان از امکان مشاوره و انجام امور مالیاتی به صورت آنلاین بهره مند شوند.  

دکتر رئیس زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضعف ساختاری سازمان در حیطه‌های کارشناسی و فنی گفت: متاسفانه سازمان از آن توان لازم کارشناسی و فنی و سخت افزاری و نرم افزاری ارائه خدمات شاخص به قشر نخبه و مرجع جامعه برخوردار نیست و باید حتما در زمینه‌های کارشناسی و فنی و مقولاتی مثل حوزه تعرفه‌ها و اقتصاد سلامت، مالیات، پسماند و ... تقویت شود. 

دکتر رئیس زاده با اشاره به جایگاه خاص سازمان نظام پزشکی گفت: این سازمان برای نیل به اهداف خود نیازمند اقتدار سازمانی است. این اقتدار چند مولفه دارد که یکی از آن‌ها توان کارشناسی فنی و حرفه‌ای بالا است. مولفه دیگر بحث انسجام درونی و صنفی است که همه اعضای سازمان و نمایندگان آن‌ها در مجمع و شورایعالی و ریاست و معاونین سازمان باید عملکرد متحد و هماهنگ داشته باشند و به اصطلاح ید واحده باشند که در این زمینه هم باید عملکردها تقویت شود. سومین مورد هم در حوزه تعاملات و ارتباطات خارج سازمانی است. در این زمینه بسیار تلاش کرده‌ایم و از هر فرصتی در بالاترین سطوح تصمیم گیری استفاده کردیم .

دکتر رئیس زاده با اشاره به اقدامات انجام شده اخیر گفت: وظیفه ما وظیفه سنگینی است و برای رسیدن به اهداف موردنظر همه اعضا باید درکنار هم باشند و کمک کنند. در این میان برخی اقدامات کارشکنی پنهان و پیدا  انجام می‌شود که متاسفانه برای ایجاد تفرقه میان ارکان مختلف سازمان تلاش میکنند.در این زمینه در  مصاحبه ویدئویی توضیحات ارائه کرده‌ام که از کلیه همکاران درخواست می‌کنم حتما این ویدئوها را تماشا کنند و دراختیار کلیه همکاران دیگر قرار دارند تا شبهات برطرف شود.

درنهایت مقرر شد جلسات شورای هماهنگی روسای نظام‌پزشکی استان تهران به صورت منظم برگزار و دستور جلسات ثبت و پیگیری و بایگانی شود. همچنین مقرر شد جلساتی بین رئیس کل سازمان و روسای نظام پزشکی شهرها و شهرستان‌های مختلف کشور برنامه ریزی و اجرا شود.

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.