یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست هم اندیشی روسای سازمان‌های نظام پزشکی کشور در کرمانشاه عنوان کرد

مطالب جامعه پزشکی با شفافیت کامل به مسئولین کشوری بیان شده است

مطالب جامعه پزشکی با شفافیت کامل به مسئولین کشوری بیان شده است
رییس زاده با اعلام اینکه پشتوانه‌ی ما در اقتدار سازمانی حمایت و انسجام درونی است،گفت: همه‌ی ارکان سازمان باید در این زمینه همراه و فعال باشند و لازم است روشنگری و دفاع از کیان سازمان به ویژه در فضای مجازی توسط همه‌ی افراد مرتبط انجام شود. سازمان باید بتواند با این انسجام حق و حقوق جامعه پزشکی را مطالبه کند نه اینکه وقت بسیاری را صرف حاشیه‌های زائد کنند.

نشست هم اندیشی روسای سازمان های نظام پزشکی صبح روز جمعه با حضور رییس کل سازمان نظام پزشکی، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، تنی چند ازاعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، روسای مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی استاندار کرمانشاه، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، روسای سازمان‌های نظام پزشکی و اعضای هیات مدیره‌های نظام پزشکی و شورای عالی برگزار شد.

دکتر مصری نماینده کرمانشاه و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن ستایش خدمات قابل توجه جامعه پزشکی گفت: بالاترین التزام را در بقیه جوامع پزشکان دارند.

وی با اشاره به‌عدم توفیق کامل در اجرای برنامه‌های پزشک خانواده، نظام ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت افزود: سهم سلامت از تولیدناخالص ملی پایین ولی پرداخت از جیب مردم بالاست. نظام در هم تنیده سلامت باید تکلیف خودش را روشن کند. تعرفه به تنهایی نه معجزه می‌کند نه رفع مشکل، بلکه تعرفه متناسب با سرانه باید تعریف شود. در این تعریف باید قدرت پرداخت مردم و قدرت پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر از محل سرانه‌ها را مورد توجه قرارداد.

نایب رییس اول مجلس افزود: در گذشته باید پانتومیم اجرا می‌کردیم تا پزشک خارجی درد ما را بفهمد اما امروز با تعداد قابل توجهی پزشک که مورد اعتماد و محرم مردم اند روبرو هستیم این محرمیت عمق دارد و صیانت از این حریم بر همه‌ی ما واجب است.

وی تاکید کرد: امیدوارم برنامه هفتم توسعه سرآمد برنامه‌های قبلی باشد.

در این نشست روسای مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی نیز بر اخلاق پزشکی و نقش موثر مسئولین در درک معضلات جامعه پزشکی تاکید کردند. همچنین استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این هم اندیشی به ایراد سخن پرداختند.

رییس کل نظام پزشکی در بخش پایانی نشست اعضای نظام پزشکی‌های بیش از ۲۰ استان کشور گفت: علاوه بر مشکلات بیرونی می بایست با بارش افکار نوع آرایش و عملکرد خودمان را نیز تصحیح کنیم.

‎دکتر محمد رئیس زاده افزود: همه روسای نظام پزشکی می‌بایست با اصول رهبری و اقتدار سازمانی که لازمه موفقیت ماست آشنا شویم. ‎از مولفه‌های اقتدار سازمانی آگاهی حقوقی است. متاسفانه سازمان نظام پزشکی از لحاظ توان تخصصی وکارشناسی در طول سالهاضعیف مانده است و در حوزه‌های مورد نیاز اعم از تعرفه، مالیات، عوارض، پسماند، فناوری اطلاعات، روابط عمومی، انتظامی و… کارشناس متبحر ندارد و در سالیان گذشته بدون توجه به مدارک و دانش مورد نیاز برخی بکارگیری شده اند.

وی گفت: بدیهی است که امروز باید از توان خود جامعه پزشکی که در برخی از این امور دانش بیشتری کسب کرده‌اند استفاده شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنانش افزود: مولفه دیگر اقتدار، تعاملات بیرون سازمانی است که در طول دو سال اخیر در حد نهایت وکمال با مسئولین کشوری انجام شده است و همه‌ی مطالب با شفافیت کامل بیان شده است.

رییس زاده با اعلام اینکه پشتوانه‌ی ما در اقتدار سازمانی حمایت و انسجام درونی است گفت: همه‌ی ارکان سازمان باید در این زمینه همراه و فعال باشند و لازم است روشنگری و دفاع از کیان سازمان به ویژه در فضای مجازی توسط همه‌ی افراد مرتبط انجام شود. سازمان باید بتواند با این انسجام حق و حقوق جامعه پزشکی را مطالبه کند نه اینکه وقت بسیاری را صرف حاشیه‌های زائد کنند.

‎وی با اشاره به برخی تحرکات در درون و بیرون جامعه پزشکی تاکید کرد؛ کسانی که بیرون از سازمان در تخریب این انسجام بکوشند قطعا از چشم ما و جامعه پزشکی دور نخواهند بود.

رئیس زاده در پایان با اشاره به ضرورت تغییر برای پویاتر شدن فعالیت‌ها افزود: نیاز به گفتمان تحول آفرین و تغییر ساختار و حکمرانی نوین در سازمان و عرصه سلامت داریم که در این راستا ارکان و اعضا سازمان نقش مهمی دارند.

همچنین در پایان این نشست بیانیه‌ای که به امضا حاضرین رسیده بود قرائت شد.

گفتنی است، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ابتدای ورود به کرمانشاه با استقبال هیات مدیره نظام پزشکی کرمانشاه ضمن حضور در بهشت محمدی به مقام شامخ شهدای سلامت در گلزار شهدای کرمانشاه ادای احترام کرد. همچنین دکتر محمد رئیس زاده همراه با رئیس شورای عالی و معاونین این سازمان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه دیدار کردند. در این دیدار که عصر روز پنج شنبه برگزار شد معضلات و مشکلات جامعه پزشکی مطرح شد. جایگاه جامعه پزشکی، تخریب رسانه ای، استفاده از منابر و تریبون‌های نماز جمعه برای آگاهی ازخدمات شایان توجه جامعه پزشکی، تذکر به مسئولان ذیربط برای بررسی ردپای رفتارهای دارای سوءنیت، پاسداشت و نگهداشت نیروی انسانی… از جمله موضوعات مطروحه بود.

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.