پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

چرا درخواست شفاف سازی پزشکان در مورد تعرفه ها مساوی با زیاده خواهی آنان است؟

چرا درخواست شفاف سازی پزشکان در مورد تعرفه ها مساوی با زیاده خواهی آنان است؟
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی قرچک با اشاره به این که تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی باید واقعی باشد؛گفت: متاسفانه زمانی که جامعه پزشکی درخواست شفاف سازی تعرفه خدمات خود را دارد با تبلیغات زیاده خواهی روبه‌رو شده و این امر باعث سرخوردگی همکاران خواهد شد.

دکتر سید هادی قریشی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که مسئله درمان یکی از چالش برانگیزترین مسائل تمامی جوامع بوده و حتی در کشورهای توسعه یافته نیز نحوه بیمه درمانی مردم جزو شعارهای تبلیغاتی بسیاری از سیاست‌مداران است؛ اظهار کرد: با توجه به این که وظیفه دولت حمایت درمانی از تمامی اقشار جامعه است باید درمان در بخش خصوصی و دولتی تفکیک شود.

وی افزود: یعنی تمامی اقشاراگر بخواهند از خدمات درمانی رایگان برخوردار شوند به بخش دولتی مراجعه نموده ودرصورت عدم تمایل با مراجعه به بخش خصوصی خودشان هزینه درمان را پرداخت کنند.

وی با اشاره به این که دولت هم باید با تقویت بخشِ درمان دولتی امکان و بستر لازم برای ارائه خدمات درمانی را به بیمه شدگان فراهم نماید؛ ادامه داد: این امر باعث ‌می‌شود تعرفه بخش خصوصی توسط متولی اصلی آن یعنی سازمان نظام پزشکی براساس حقایق و کارشناسی درست تعیین شود نه جبر شورای عالی بیمه .

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی قرچک تصریح کرد:اصولا وقتی شورای عالی بیمه تعرفه را تعیین می‌کند براساس بودجه و منابع خود سعی در کاهش تعرفه ها، به جهت کمتر شدن بار مالی آن داشته و طبیعی است دغدغه ای در مورد بخش خصوصی نداشته باشد.

قریشی با تاکید بر این که درمان باید برای تمامی اقشار جامعه رایگان باشد؛ خاطرنشان کرد:  تعرفه ها در بخش‌های دولتی و خصوصی باید واقعی باشد یعنی مردم این اختیار را داشته باشند که جهت درمان رایگان به مراکز دولتی مراجعه نموده یا با هزینه شخصی خود به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند.

وی با اظهار تاسف از این که وقتی تعرفه ها دستوری و براساس واقعیت تعیین نشود و جامعه پزشکی نیز درخواست شفاف سازی کند با تبلیغات زیاده خواهی رو به رو می‌شود؛ گفت: این امر باعث سرخوردگی جامعه پزشکی شده ؛ لذا عده ای از همکاران به مهاجرت روی آورده یا سراغ مشاغل کم دردسرتر می روند. چرا باید شرایط به گونه ای باشد که شاهد خالی بودن تعدادی از رشته های تخصصی و فوق تخصصی از افراد توانمند جامعه پزشکی باشیم.

وی تصریح کرد: حال که دولت حتی تعرفه پیشنهادی شورای عالی بیمه را از 40 درصد به 25 درصد تقلیل داده است باید اعلام عمومی کند که این رقم بسیار کمتر از واقعیت است و مابه التفات هزینه ها از جیب جامعه پزشکی به عنوان یارانه بخش درمان پرداخت می شود. لذا با توجه به این موضوع که قسمت عمده‌ای از یارانه و سوبسید درمان توسط پزشکان و بخش خصوصی پرداخت می شود حداقل یکسری از امتیازات مانند کاهش درصد مالیات برای جامعه پزشکی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.