جمعه، 31 فروردین 1403

سازمان نظام پزشکی؛ تنها صنف موجود در کشور که حق تعیین تعرفه خدمات خود را ندارد

سازمان نظام پزشکی؛ تنها صنف موجود در کشور که حق تعیین تعرفه خدمات خود را ندارد
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شیراز با اشاره به این که یکی از معضلات جامعه پزشکی تعرفه های غیرواقعی و ناعادلانه است، گفت: تنها صنفی که در کشور ما حق تعیین تعرفه خدمات خود را ندارد، سازمان نظام پزشکی است.

دکتر محمد رضا دیدبان اردکانی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اظهار تاسف از این که مبحث تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی یکی از معضل‌های 20 ساله اخیر جامعه پزشکی است؛ اظهار کرد: تنها صنفی که در کشور ما حق تعیین تعرفه خدمات خود را ندارد، سازمان نظام پزشکی است و متاسفانه کسانی در مورد تعیین تعرفه‌ها تصمیم گیری می کنند که خود خریدار خدمت هستند.

وی  افزود: خریداران خدمت درجهت منافع خود تعرفه را بسیار پایین تر از تورم جامعه و هزینه‌ها در نظر می گیرند؛ به عنوان مثال امسال علی‌رغم تورم حدودِ ۶۰ درصد ، برای تعرفه‌های پزشکی افزایش ۲۵ درصدی در نظر گرفته شد و این فاصله را چه کسی باید پر کند؟!!! آیا جز این است که پزشکان از جیب خود این مابه التفاوت را بپردازند که کاملا بی انصافی است !!!

رئیس هیات مدیره  نظام پزشکی شیراز ادامه داد: درواقع دولت می‌خواهد با دست کردن در جیب پزشکان کم کاری خود در خصوص توسعه بیمه ها را که مانند همه کشورهای دنیا متولیِ مالی بحث درمان هستند ،جبران کند.

دیدبان اردکانی با بیان این که در تمام دنیا بین بیمار و پزشک اصلا رابطه مالی وجود ندارد،خاطرنشان کرد: بیمه ها هزینه های مالی را پوشش می دهند و در کشور ما نیز با وجود این تعرفه‌های غیر واقعی و غیر منصفانه در مقایسه با تمام کشورهای فقیرمنطقه بدون در نظر گرفتن هزینه ها، یاس و ناامیدی در جامعه پزشکی حاکم شده و لذا این امر سبب مهاجرت بیش از حد پزشکان به سایر کشورها شده و یا مجبور به تغییر شغل هستند.

وی یاد آور شد: همه این موارد در آینده نه چندان دور موجب خسران و زیان جامعه شده و نهایتا مردم متضرر می‌شوند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.