جمعه، 31 فروردین 1403

جامعه پزشکی نیازمند انگیزه برای ادامه فعالیت است

  • 05 اردیبهشت 1402
  • 11:14
  • آموزش
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
جامعه پزشکی نیازمند انگیزه برای ادامه فعالیت است
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که انتخاب حرفه‌ی پزشکی تعهدی بزرگ است، گفت: همان‌طور که داشتن مهارت‌های حرفه ای و به روز بودن اطلاعات از پزشکان انتظار می رود، باید در مقابل انگیزه کارکردن با تعیین تعرفه های عادلانه به جامعه پزشکی داده شود.

دکتر بابک شکارچی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که مهارت‌های حرفه‌ای مورد نیاز پزشکان می‌تواند بسته به تخصص آن‌ها متفاوت باشد؛ اظهار کرد: داشتن ترکیب متوازن و مناسبی از مهارت‌ها، مثلاً رفتار عالی در بالین بیمار، حرفه‌ای بودن و توانایی به یاد آوردن سریع اطلاعات پزشکی، می‌تواند از شما پزشکی برجسته بسازد اما این امر مستلزم داشتن انگیزه و رغبت کافی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران است که خود فاکتورهای متعددی را در برمی‌گیرد.

وی با بیان این که پزشکان روزهای خود را به تعامل با بیماران و همکاران می‌گذرانند؛ افزود: این بدان معناست که آن‌ها برای موفقیت در نقش‌های خود به مهارت‌های ارتباطی خیلی خوبی نیاز دارند و برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بیماران از هیچ کوششی دریغ نکرده و همواره با شرکت در دوره های آموزشی مختلف داخلی و خارجی سعی در به روز نگه داشتن اطلاعات و مهارت‌های ارتباطی و تخصصی خود دارند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: همان طور که از جامعه پزشکی انتظار می رود در راستای عملکرد بهتر نظام سلامت و ارائه بهترین خدمات درمانی نهایت تلاش خود را انجام دهد، درمقابل از مسئولان ذیربط نیز انتظار می رود با فراهم نمودن شرایط مناسب از جمله تعیین تعرفه های عادلانه  و ارائه تسهیلات رفاهی و غیره انگیزه لازم را برای ادامه فعالیت همکاران در گروه‌های مختلف پزشکی فراهم کنند.

شکارچی با اشاره به مشکلات متعدد جامعه پزشکی از جمله افزایش هزینه ها در بخش ملزومات مصرفی و تجهیزات ، واقعی نبودن تعرفه ها و عدم هم‌خوانی درآمد با هزینه ها، افزایش مالیات و ... گفت: تا زمانی که به مشکلات معیشتی و ساختاری جامعه پزشکی توجهی نشود ، نمی توان از همکاران انتظار داشت که با فراغ خاطر به دنبال آموزه های جدید در حوزه تخصصی خود باشند زیرا دیگر انگیزه ای برای ادامه کار نداشته و اغلب به مهاجرت روی آورده یا حرفه طبابت را رها می کنند.

وی اذعان کرد: آموزش و پژوهش جزء لاینفک حرفه پزشکی است و برای این که هم‌پای دانش روز دنیا و آخرین یافته های حوزه پزشکی حرکت کنیم باید همکاران گروههای مختلف نسبت به گذراندن دوره های آموزشی اهتمام ورزیده و دانش و مهارت های خود را به روز نگهدارند اما این مهم بسته به شرایط روحی و ساختاری زندگی پزشکان است که اغلب با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و لازم است مسئولان نظام سلامت یک‌بار برای همیشه نسبت به حل این معضل و تعیین تعرفه های عادلانه که ارتباط مستقیمی با کیفیت و نحوه ارائه خدمات درمانی همکاران دارد؛ تلاش نمایند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی یادآور شد: نباید انتظار یک‌طرفه و غیرمنطقی از جامعه پزشکی داشت ، زیرا همکاران ما نیز مانند سایر مردم در این جامعه زندگی می کنند و درگیر همان مشکلات اقتصادی هستند که سایر اقشار جامعه با آن دست به گریبانند ، بنابراین نباید جامعه پزشکی را تافته جدا بافته و فارغ از هر گونه دغدغه معیشتی دانست.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.