جمعه، 31 فروردین 1403

افزایش 40 درصدی تعرفه ها مشکل مراکز درمانی خصوصی را مرتفع نمی کند ،چه برسد به افزایش 25 درصدی!!!

افزایش 40 درصدی تعرفه ها مشکل مراکز درمانی خصوصی را مرتفع نمی کند ،چه برسد به افزایش 25 درصدی!!!
رئیس سازمان نظام پزشکی خرم آباد و رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌ های استان لرستان با بیان این که حتی افزایش 40 درصدی تعرفه‌های پزشکی مشکل مراکز درمانی خصوصی را مرتفع نمی‌کند،گفت: افزایش 25 درصدی تعرفه‌ها از سوی هیات دولت با تورم موجود در جامعه و رقم ارائه شده توسط شورای عالی بیمه کاملا منافات داشته و سبب کاهش کیفیت خدمات درمانی خواهد شد.

علاءالدین شیخی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به حضور جامعه پزشکی در تمام حوادث و بلایای طبیعی، ۸سال دفاع مقدس در مقابل دشمن خارجی و اخیرا جانفشانی وازخودگذشتگی در بحران کرونا که موجب شهادت تعداد زیادی از همکاران شد؛ اظهار کرد: علی رغم تمام  ناملایمات در زمینه مالیات، تعرفه و توهین‌های رسانه‌ای؛ جامعه‌پزشکی همواره خود را جدا از مردم نمی داند و در تقابل با منافع جامعه نیست و همواره خودرا شریک آلام مردم می‌داند.

وی با بیان این که هرساله شاهد این هستیم که اعلام تعرفه خدمات پزشکی باتاخیر انجام می‌شود، افزود: علی رغم این که براساس قانون، اعلام تعرفه ها باید قبل از پایان سال صورت گیرد، عدم انجام این مهم خود نقص قانون محسوب می‌شود.

 وی ادامه داد: شورای عالی بیمه که تنها یک عضو آن از سازمان نظام پزشکی است، برای سال۱۴۰۲ افزایش ۴۰ درصدی را تصویب نمود که حتی این مقدار هم در حد تورم اعلام شده نبوده و مشکلات مراکز خصوصی را حل نمی‌کند .

رئیس سازمان نظام پزشکی خرم آباد با اظهار تاسف از این که هیات دولت افزایش 25 درصدی تعرفه‌های پزشکی را اعلام نموده است، تصریح کرد: این عدد با تورم موجود در جامعه و رقم ارائه شده توسط شورای عالی بیمه کاملا منافات دارد که به طور حتم سبب کاهش کیفیت خدماتی درمانی خواهد شد.

شیخی با تاکید بر این که سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی اعتقاد راسخ دارد که اعلام تعرفه ها باید بر اساس قیمت تمام شده خدمات انجام گرفته ودر بخشِ سرپایی براساس قانون تنها ۳۰ درصد از جیب مردم و ۷۰ درصد از طرف سازمان‌های بیمه پایه پرداخت شود؛ خاطرنشان کرد: ولی با این روش عملا سهم پرداختی بیماران به حدود ۸۰ درصد رسیده و تنها ۲۰ درصد از طرف بیمه پرداخت می‌‌شود.

وی افزود: جامعه‌پزشکی کاملا در جریان مشکلات مردم بوده و معتقد است که مردم نباید دغدغه ای در مورد مشکلات درمانی‌ خود داشته باشند و بیمه ها در این مورد وطیفه دارند که حداقل ۷۰ درصد هزینه بیماران را در بخش سرپایی پرداخت نمایند که عملا انجام نمی گیرد.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی  های استان لرستان گفت: متاسفانه با تورمی که همه شاهد هستیم، در هزینه‌های خرید و تعمیر تجهیزات پزشکی، کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی ،اجاره بهاء، هزینه‌های سربار ،استهلاک دستگاه‌ها و افزایش حقوق پرسنل به زودی شاهد تعطیلی مراکز خصوصی و بی‌کاری پرسنل خواهیم بود.

وی اذعان کرد: به نمایندگی از طرف جامعه پزشکی استان لرستان خواستار بازنگری در تعرفه اعلامی براساس قیمت تمام شده خدمات ،اجرای صریح قانون مبنی بر کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم و  نقش پررنگ سازمان‌های بیمه در پرداخت ۷۰ درصد هزینه بیماران هستم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.