جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش 25 درصدی تعرفه‌ خدمات تشخیصی و درمانی مورد تایید جامعه پزشکی نیست

افزایش 25 درصدی تعرفه‌ خدمات تشخیصی و درمانی مورد تایید جامعه پزشکی نیست
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با گلایه از این که سطح تورم موجود در جامعه بیش از 50 درصد است؛ گفت: افزایش 25 درصدی تعرفهخدمات تشخیصی و درمانی درسال جدید مورد تایید جامعه پزشکی نیست.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که از اوایل سال 1401 که تعرفه‌های پزشکی تعیین و ابلاغ شد، قیمت تمام خدمات بخش دولتی و خصوصی بین 50 تا 100 درصد افزایش داشت؛ اظهار کرد: در حوزه پزشکی نیز قیمت تجهیزات و وسایل مصرفی، اجاره بهای مطب، مالیات، دستمزد پرسنل و ... نیز بیش از 50 درصد  افزایش داشت و چطور ممکن است قیمت خدمات پزشکی که به بیماران ارائه می شود تنها 25 درصد برای سال جدید افزایش یابد؟!

وی افزود:  همکاران جامعه پزشکی افزایش نرخ خدمات سلمانی، تعمیر وسایل برقی منزل، لوله کشی ساختمان و ... را با افزایش نرخ خدمات خود مقایسه نموده و از خانواده خود خجالت می‌کشند و سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی تخصصی رشد ناچیز تعرفه‌های پزشکی را نمی پذیرند.

وی ادامه داد: بدون شک ، ضرر ِتعرفه‌های ناعادلانه و پایین در درجه اول به مردم بی‌گناهِ رنج کشیده می رسد و سازمان های بیمه گر نیز روز به روز فربه تر شده و از سکوت جامعه پزشکی منتفع می شوند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته و مشکلات جامعه پزشکی بویژه همکاران جوان را در کنند تا دوباره با پدیده خودکشی پزشکان جوان مواجه نباشیم .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.