پنجشنبه، 9 فروردین 1403

توزیع داروهای رایج سقط جنین فقط در مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز وزارت بهداشت مجاز است

توزیع داروهای رایج سقط جنین فقط در مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز وزارت بهداشت مجاز است
در نص ماده 58 قانون حمایت از جوانی جمعیت آمده است: "توزیع داروهاي رایج در سقط جنین فقط براي عرضه مراکز درمانی بیمارستانی داراي مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داروخانه هاي آنها مجاز است. هرگونه خرید، فروش و پخش این گونه داروها خارج از سامانه ردیابی و رهگیري فرآوردههاي دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداري و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم است و مشمول مجازات هاي تعزیري درجه سه تا شش موضوع ماده (19) قانون مجازات اسلامی مصوب 1392/02/01 می‌شود".

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به روسای نظام پزشکی شهرستان ها خواستار اطلاع رسانی به اعضاء در خصوص ثبت داروهای رایج در سقط جنین در سامانه‌های مرتبط شد. متن نامه دکتر علی سالاریان در ذیل آمده است:

ریاست محترم نظام پزشکی شهرستان ...

با سلام

احتراماً همانگونه که استحضار دارید در نص ماده 58 قانون حمایت از جوانی جمعیت آمده است: "توزیع داروهاي رایج در سقط جنین فقط براي عرضه مراکز درمانی بیمارستانی داراي مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داروخانه هاي آنها مجاز است. هرگونه خرید، فروش و پخش این گونه داروها خارج از سامانه ردیابی و رهگیري فرآوردههاي دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداري و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم است و مشمول مجازات هاي تعزیري درجه سه تا شش موضوع ماده (19) قانون مجازات اسلامی مصوب 1392/02/01 میشود". در همین راستا به پیوست مکاتبه ریاست محترم سازمان غذا و دارو در خصوص تکلیف قانونی ماده مذکور، خواهشمند است در خصوص ثبت داروهای رایج در سقط جنین در سامانه‌های مرتبط به اعضای محترم آن نظام پزشکی اطلاع رسانی شود، بدیهی‌ست تصریح قوانین و اطلاع رسانی مناسب به اعضای محترم در راستای رسالت ذاتی و صیانت از حقوق ایشان و پیشگیری از چالش‌های انتظامی مرتبط خواهد بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.