پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

نرخ خدمات پزشکی فاصله زیادی با تورم موجود در جامعه دارد /تبعات کاردرمانی تناسبی با فواید آن ندارد

نرخ خدمات پزشکی فاصله زیادی با تورم موجود در جامعه دارد /تبعات کاردرمانی تناسبی با فواید آن ندارد
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی رامهرمز با اشاره به این که تعرفه ویزیت و خدمات درمانی در کشور ما بسیار پایین و غیرمنطقی است، گفت: در تعیین تعرفه‌های فعلی که کاملا غیرکارشناسی انجام می‌شود ، ریسک پزشک برای انجام خدمات در نظر گرفته نشده و به هیچ عنوان تبعات یک کاردرمانی تناسبی با فواید آن ندارد، لذا پزشکان از انجام کارهای درمانی روی گردان می‌شوند.

دکتر علیرضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که همان‌طور که به صورت عملی در همه جای دنیا مشاهده می‌کنیم سازمان‌های بیمه‌گرِ قدرت‌مند، حامی مردم و پزشکان در مسائل درمانی هستند، اظهارکرد: نکته قابل توجه این است که تقریبا در اکثر موارد هزینه های درمان در سایر کشورها بالاتر از ایران بوده اما با پوشش بیمه ای مناسب مشکل درمان مردم حل شده است.

وی افزود: تعرفه ویزیت و خدمات درمانی در کشور ما بسیار پایین و غیر منطقی است ، این امر آفت‌های بسیاری دارد و جو رسانه‌ای که علیه کادر درمان وجود دارد در وضعیت موجود بی تاثیر نیست که صد البته اثرات ویران کننده‌ای دارد.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی رامهرمز با تاکید بر این که تعرفه‌گذاری واقعی و در پی آن پوشش بیمه‌ای، بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد نمود، تصریح کرد: نرخ خدمات پزشکی در ایران هیچ تناسبی با تورم موجود در جامعه نداشته و فاصله با نرخ‌های واقعی بسیار بالا است.

به گفته صادقی در تعیین تعرفه های فعلی که کاملا غیر کارشناسی انجام می‌شود ، ریسک پزشک برای انجام خدمات در نظر گرفته نشده و به هیچ عنوان تبعات یک کار درمانی تناسبی با فواید آن ندارد ، لذا پزشکان از انجام کارهای درمانی روی گردان می‌شوند.

وی اضافه کرد: پزشکان وضعیت فعلی خود را  با نقاط دیگر دنیا مقایسه نموده و تمایل به مهاجرت در آن‌ها شکل می گیرد یا ورود به حرفه‌ای غیر از طبابت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر روند تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی برای سال آینده به همین شکل ادامه پیدا کند، چه آینده‌ای را برای نظام سلامت و ارائه دهندگان خدمات متصور هستید؛ اذعان کرد: روند فعلی روز به روز باعث نحیف‌تر شدن قسمت درمان شده  و پزشکان انجام خدمات درمانی را فاقد صرفه می‌دانند و به طور حتم نظام سلامت در کشور با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی رامهرمز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که شاهد تورم سرسام آور در جامعه هستیم متناسب با آن نرخ دیه و ... مدام در حال افزایش ؛ از نظر منطقی انتظار می‌رود نسبت ثابتی بین خدمات و تعرفه ها و همچنین تورم و جریمه ها برقرار شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.