جمعه، 10 فروردین 1403

جامعه پزشکی به هیچ عنوان خواهان افزایش پرداخت توسط بیمار نیست

جامعه پزشکی به هیچ عنوان خواهان افزایش پرداخت توسط بیمار نیست
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی الیگودرز با اشاره به این که خواسته جامعه پزشکی اجرای تعرفه واقعی خدمات تشخیصی و درمانی است، تاکید کرد: جامعه پزشکی به هیچ عنوان خواهان افزایش پرداخت توسط بیمار نیست.

دکتر فرنود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که خواسته جامعه پزشکی اجرای تعرفه واقعی و قیمت تمام شده خدمت در کنار پوشش قانونی بیماران توسط سازمان‌های بیمه گر بوده که مشکل را در تمام جوانب حل خواهد کرد؛ گفت: این موضوع که «جامعه پزشکی به هیچ عنوان خواهان افزایش پرداخت توسط بیمار نیست» را باید با صدای بلند اعلام کرد.

وی با اشاره به این که شورای عالی بیمه به عنوان نماینده سازمان‌های بیمه‌گرنقش بنگاه‌های اقتصادی را بر عهده دارد؛ افزود: بدیهی است به عنوان خریدار خدمت بر ارزان کردن کالا اصرار می‌ورزد و توجهی به کیفیت خدمت و حقایق قیمت آن نمی کند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی الیگودرز با تاکید بر این مهم که متولی تعرفه‌گذاری خدمات تشخیصی و درمانی باید سازمان نظام پزشکی باشد(امری که تا سال‌های قبل پا بر جا بود) ادامه داد: با ورود پروژه قیمت‌گذاری دستوری این اختیار از سازمان نظام پزشکی گرفته شد.

 وی تصریح کرد: در کجای این مملکت و در چه زمانی قیمت‌گذاری دستوری توسط خریدار خدمت جواب داده است که در درمان و تعرفه پزشکی جواب دهد؟ اگر امکان پذیراست لطفا مساعدت نموده و تعدادی خودروی پراید با قیمت ده میلیون تومان در اختیار برخی از همکاران ما قرار گیرد.

گودرزی در پاسخ به این سوال که در تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی اصولا چه مواردی لحاظ نمی‌شود که همواره جامعه پزشکی از تعرفه‌های اعلامی ناراضی است؛ اذعان کرد:آن‌چه که به فراموشی سپرده شده، حقیقت است. برخی دستگاه‌های پزشکی تا ده برابر قیمت قبلی خود افزایش یافته‌اند؛هزینه تعمیر و یا نگهداری یک سال برخی دستگاه‌ها از قیمت کل خرید آن بیشتر شده است. مگر می شود این حقایق را کتمان کرد و با افزایش چند درصدی تعرفه به فعالیت ادامه داد؟

به گفته وی پزشک هم انسان است و حق دارد زندگی آبرومندانه برای خود و خانواده اش مهیا نماید. وقتی در بین تیغه‌های گرانی از یک سو و تعرفه پایین از سوی دیگر قرار گرفت؛ ترجیح می‌دهد یا به کار دیگری مشغول شود و یا مهاجرت نماید.

 

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی الیگودرز ضمن اظهار تاسف از این که با چنین روندی شرایط بسیار بدی برای آینده نظام سلامت پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان مهاجرت پزشکان موردی نیست و همگانی شده است. مراکز درمانی قدرت تاب آوری در مقابل افزایش هزینه های روزانه را از دست داده اند، لذا با این روند سقوط سیستم درمان قطعی بوده و چوب این سقوط را در نهایت مردم بینوا خواهند خورد.

 

وی اظهار کرد: امیدوارم برای یک بار که شده مسئولین به نظرات کارشناسانه و دل‌سوزانه نظام پزشکی توجه نموده و حقیقت جامعه را در خصوص تعرفه های پزشکی با محاسبه هزینه های واقعی بپذیرند. در این سطح از شفافیت هم سیستم درمان پویاتر شده و رشد خواهد کرد و هم مردم از خدمات آن بهره بیشتری خواهند برد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.