جمعه، 10 فروردین 1403

ادعای کارت‌خوان نداشتن 50درصد جامعه پزشکی، کذب محض است

ادعای کارت‌خوان نداشتن 50درصد جامعه پزشکی، کذب محض است
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اظهار تعجب از این که مالیات گریزی صنوف مختلف در شرایط اقتصادی موجود مدنظر متولیان سازمان امور مالیاتی نیست، گفت: ادعای برخی از مسئولان سازمان امور مالیاتی مبنی بر این که 50درصد جامعه پزشکی کارت خوان ندارند، کذب محض است.

دکتر علی سالاریان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که رئیس سازمان امور مالیاتی  کشور چندی پیش در مصاحبه ای عنوان نمود که جامعه پزشکی از،خوش‌حساب‌ترین مودیان مالیاتی هستند، بیان کرد:  متاسفانه برخی از مسئولان سازمان امور مالیاتی مدعی شدند که 50درصد از پزشکان کارت‌خوان ندارند در حالی که این ادعا قطعا کذب است.

وی با بیان این که شواهد نشان می دهد به علت فقدان پول نقد هرگونه فعالیت اقتصادی بدون کارت خوان ممکن نیست، افزود: به دلیل مسئولیت تضامنی سازمان نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی اخیرا بیش از 200نامه به نظام پزشکی شهرستان ها ارسال و اسامی  همکارانی که توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان افرادی که  پرونده مالیاتی و کارت خوان ندارند، پیگیری شد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی  ادامه داد: در گزارش ارسالی شهرستان ها مشخص شد یا این همکاران مطبشان تعطیل شده و یا این ادعا خلاف و کذب بوده است. طبق مستندات ارائه شده همکاران یاد شده دارای پرونده مالیاتی و کارت خوان فعال بودند.

سالاریان با بیان این که سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان متولیان سلامت هنوز از تعداد حتی تقریبی پزشکان شاغل در کشور، پزشکانی که مهاجرت نموده و پزشکانی که در کشور حضور دارند اما طبابت نمی کنند؛ بی خبر هستند؛ گفت:چگونه مسئولان سازمان امور مالیاتی با قاطعیت از نداشتن 50درصدی کارت خوان ارائه دهندگان خدمات سلامت خبر می دهند؟

به گفته وی با تورم موجود، جامعه پزشکی هر سال سرمایه پنهان زیادی را از دست می دهد که باید در اخذ مالیات این واقعیت ها در نظر گرفته شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که بیان چنین اظهاراتی نمک بر زخم همکاران است، خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی مدعی این نیست که تمام اعضای جامعه پزشکی به طور مرتب و منظم مالیات پرداخت کرده و هیچ تخلفی در این صنف وجود ندارد امادر کشوری که مالیات واقعی از خیلی افراد و سازمان ها اخذ نمی شود و درصد بالایی از افراد ونهادهایی که صاحبان اصلی سرمایه در کشور هستند شامل عطوفت مالیاتی می شوند؛ لبه تیز انتقادات و نظارت شامل افراد و صنفی است که بیشترین، ارزنده ترین و حیاتی ترین خدمات را به جامعه ارائه می دهند.

وی با اظهار تاسف از این که اخلاقی و منطقی نیست با جامعه پزشکی این گونه برخورد شود، اذعان کرد: در حالی که شاهد مالیات گریزی در اصناف مختلف هستیم چرا سازمان امورمالیاتی مرتبا و عادتا جامعه پزشکی را مورد عنایت قرار می‌دهد؟!

سالاریان در پایان خطاب به جامعه پزشکی اظهار کرد: به همه همکاران فرهیخته و خدوم توصیه ‌می‌شود با حفظ شئون و رعایت اخلاق حرفه ای و همچنین ارائه خدمات بهینه به بیماران، زمینه سواستفاده افراد مغرض را فراهم نکنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.