پنجشنبه، 9 فروردین 1403

به زودی شاهد زمین گیر شدن نظام سلامت با این تعرفه های ناعادلانه هستیم

به زودی شاهد زمین گیر شدن نظام سلامت با این تعرفه های ناعادلانه هستیم
رئیس نظام پزشکی مسجد سلیمان با اظهار تاسف از این که اکثر مراکز درمانی و پاراکلینیک به دلیل عدم هم خوانی درآمد و هزینه ها به سمت تعطیلی و ورشکستگی می روند؛ گفت: با این شیوه تعیین تعرفه ها که با قیمت واقعی و تمام شده خدمات فاصله زیادی دارد؛ بزودی شاهد زمین گیر شدن نظام سلامت خواهیم بود.

دکتر غلامرضا خواجه پور در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که فعالیت در حوزه پزشکی وابسته به ملزومات و تجهیزات مصرفی بوده که آن هم متاثر از نوسانات ارزی است؛ اظهار کرد: هر روز شاهد افزایش هزینه های مراکز درمانی ، مطب ها و مراکز پاراکلینیک هستیم که عدم هم خوانی درآمد و هزینه های جاری موجب شده اغلب مراکز درمانی و پاراکلینیکی به سمت تعطیلی و ورشکستگی سوق داده شوند.

وی افزود: واقعی نبودن تعرفه ها و افزایش هزینه ها فعالیت در حوزه پزشکی را برای همکاران طاقت فرسا نموده به طوری که خیلی از پزشکان به مشاغل دیگری روی آورده یا از کشور مهاجرت می کنند.

وی ادامه داد: حقوق همکاران بخش دولتی بسیار پایین بوده و کارانه آن ها با فاصله بالای یکسال پرداخت می شود و از سوی دیگر انجام اعمال جراحی نیز صرفه اقتصادی ندارد و همین امر سبب کاهش کیفیت خدمات می شود.

رئیس نظام پزشکی مسجد سلیمان با اشاره به خودگردان بودن مراکز درمانی بخش خصوصی نیز بیان کرد: مالیات های پلکانی، افزایش حقوق و دستمزد پرسنل، اجاره بهای سنگین ، افزایش هزینه های مصرفی و حامل های انرژی و ... موجب شده اغلب همکاران به انجام کارهای زیبایی روی آورده تا بتوانند معیشت خود را تامین کنند.

خواجه پور با اشاره به دیرکرد پرداخت سازمان های بیمه گر گفت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و با وجود قطعی های مکرر اینترنت هم پزشکان و هم بیماران دچار مشکلات عدیده شده اند اما پرداخت ها به موقع انجام نمی شود و انگیزه ای برای همکاران باقی نمانده است.

وی راهکار برون رفت از مشکلات فعلی را تعیین تعرفه ها بر اساس بهای تمام شده خدمات عنوان کرد و ادامه داد: همواره تعرفه های پزشکی از تورم موجود در جامعه عقب تر بوده و سازمان های بیمه گر نیز مابه التفاوت هزینه ها را پرداخت نمی کنند در حالی که اگر بیمه ها 70 درصد تعرفه بخش خصوصی را پرداخت کنند میزان پرداخت از جیب بیماران نیز کمتر خواهد شد .

رئیس نظام پزشکی مسجد سلیمان با اظهار این که جامعه پزشکی خواهان افزایش پرداخت از جیب بیماران نیست؛ خاطرنشان کرد: باید منابع بیمه ای تقویت شده و تعرفه ها نیز بر اساس بهای تمام شده خدمات تعیین شود ؛ در غیر اینصورت شاهد زمین گیر شدن نظام سلامت و افت کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی خواهیم بود.

انتهای پیام

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.