جمعه، 31 فروردین 1403

مشروح مذاکرات شورای عالی سازمان نظام پزشکی منتشر گردید

مشروح مذاکرات شورای عالی سازمان نظام پزشکی منتشر گردید
مشروح بیست‌وچهارمین جلسه شورای عالی (به صورت حضوری) منتشرگردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، اهم مطالب بیست‌وچهارمین جلسه شورای عالی (به صورت حضوری) روز پنج‌شنبه مورخ 1401/09/24 به شرح زیر منتشر گردید: 

 

اهم مطالب عنوان شده در مشروح مذاکرات

الف) مطالب عنوان شده توسط آقای دکتر جعفری‌نمین ریاست محترم شورای عالی:

1- در جلسات گذشته شورای عالی، گزارشی از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و داروخانه‌ها مطرح شد که متأسفانه این معضل همچنان به قوت خود باقی است و می‌توان گفت به صورت بحران درآمده است. مسئله دارو و تجهیزات پزشکی با جان هموطنانمان سروکار دارد. در نظارت وزارت بهداشت از مراکز درمانی و جراحی محدود موضوع اصالت تجهیزات پزشکی مورد توجه قرار می‌گیرد و این در حالی است که به علت کمبود تجهیزات پزشکی، این مراکز ناچار به تهیه این اقلام از مبادی غیر رسمی می‌شوند. موضوع اصالت کالا زمانی مطرح است که این اقلام در بازار موجود و در دسترس باشد. از ریاست کل محترم سازمان درخواست می‌شود موضوع به نحو مقتضی مورد پیگیری قرار گیرد.

2- موضوع عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه به مرحله حساسی رسیده است و همکاران در این خصوص از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تحت فشار قرار دارند. اگر سیاست بر عقد قرارداد است باید متن قرارداد به نحوی تنظیم گردد که تعهدات و منافع هر دو طرف قرارداد مورد توجه قرار گیرد. در این رابطه از معاونت فنی و نظارت سازمان درخواست می‌شود که در این خصوص پیشقدم گردند.

3- در فضای مجازی حمله‌های بسیاری به سازمان در خصوص قانون تسهیل کسب و کار و عدم اجرای آن توسط سازمان صورت می‌گیرد و این در حالی است که سازمان آمادگی خود را در این خصوص اعلام نموده است ولی هنوز زیر ساخت‌های آن از سوی وزارت بهداشت فراهم نگردیده است که لازم است این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته و تعیین تکلیف گردد.

4- کمیسیون تخصصی مشورتی تعرفه و بیمه، نظر خود را در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی درمانی سال 1402 اعلام نموده است. سال گذشته نیز قیمت تمام شده خدمات سلامت استخراج و توسط شورای عالی اعلام و رسانه‌ای گردید و برای سال 1402 نیز همان ارقام مبنا قرار گرفته و ضریب تورمی رسمی کشور در آن اعمال خواهد شد. لذا از اعضای محترم شورای عالی درخواست می‌شود نقطه نظرات خود را در این زمینه اعلام نمایند.

5- متأسفانه مطلبی از سوی یکی از مسئولان امور مالیاتی در فضای مجازی منتشر شده که این مطلب حاکی از آن است که هر کارمند در طول سال رقمی در حدود 9 میلیون تومان به عنوان مالیات پرداخت می‌نماید در حالی که میانگین پرداخت مالیات پزشکان رقمی درحدود 5/2 میلیون تومان است. این دست اخبار دور از واقعیت، موجب حمله رسانه‌ای به جامعه پزشکی می‌شود که در این خصوص لازم است سازمان نیز مراتب اعتراض خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام نماید.

ب- اهم مطالب عنوان شده در گزارش رئیس کل سازمان، ‌جناب آقای دکتر رئیس‌زاده:

1- حضور در جلسه شورای عالی بیمه سلامت در خصوص تعیین تعرفه سال 1402

سازمان جلسات متعددی را با شورای عالی بیمه و اعضای نه گانه کارگروه تعرفه به صورت جداگانه برگزار نموده و رایزنی‌های لازم در این خصوص صورت پذیرفت.همچنین در این رابطه با ریاست محترم جمهور مکاتبه و با وزیر بهداشت و درمان، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تأمین اجتماعی و بیمه‌ها مذاکره شد و نهایتاً در جلسه شورای عالی بیمه عدد مورد نظر سازمان که عددی منطقی است به تصویب رسید و شورای عالی بیمه این عدد را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نمود که پس از تأیید آن سازمان مراتب به هیأت وزیران خواهد رفت و لازم است همه ارکان سازمان در این زمینه رکن اجرا را یاری نمایند تا این عدد به تصویب رسد. در همین رابطه دیداری با آقای درویشان مسئول پیگیری‌های ویژه ریاست جمهوری نیز داشتیم و ابعاد مختلف موضوع و همچنین مشکلات مربوط به حوزه دارو و تجهیزات برای ایشان تشریح گردید.

2- مکاتبه با ریاست محترم جمهور در خصوص قیمت‌های تعرفه واقعی و نرخ سرانه حق بیمه درمانی قبل از تصویب بودجه سال بعد

3- جلسه و مکاتبه با مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات و معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در خصوص تسهیل روند تحویل ساختمان میرداماد نظام پزشکی تهران بزرگ

4- مکاتبه با دکتر مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رشته مامایی به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور سازمان تأمین اجتماعی

5- جلسه با مرکز ملی آموزش‌های مهارتی وزارت بهداشت در خصوص هماهنگی‌های فی‌مابین

6- انتشار و انعکاس خوب بیانیه شورای عالی نظام پزشکی در رابطه با لزوم ایجاد ثبات سیاست‌های دارویی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی در فضای مجازی و رسانه‌ها

7- کاهش امتیاز اخذ پروانه مطب پزشکان/دندانپزشکان از 360 به 250 در پنج شهر بزرگ کشور(تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز) و از 250 به 170 در سایر شهرستان‌ها با پیگیری سازمان و موافقت وزارت بهداشت در راستای تسهیل فضای کاری پزشکان و دندانپزشکان جوان

8- مکاتبه با شورای تأمین استان تهران در راستای برگزاری جلسه سالانه مجمع عمومی نظام پزشکی در دی‌ماه 1401

انتهای پیام/

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.