پنجشنبه، 9 فروردین 1403

عدم سیاستگذاری درست برای تامین نقدینگی موجب اخذ تعرفه های متفاوت در حوزه دندانپزشکی شده است

عدم سیاستگذاری درست برای تامین نقدینگی موجب اخذ تعرفه های متفاوت در حوزه دندانپزشکی شده است
عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که در تعیین تعرفه های خدمات جامعه پزشکی بویژه حوزه دندانپزشکی که ناشی از نوسات ارز است؛ قیمت تمام شده خدمات لحاظ نمی شود؛گفت: همکاران دندانپزشک با مشکلات متعدد مالی در خصوص تهیه تجهیزات و مواد مصرفی مواجه هستند و اخذ تعرفه های متفاوت در این حوزه ناشی از نبود سیاست گذاری درست برای تامین نقدینگی  به منظور تامین لوازم مصرفی مورد نیاز است.

دکتر بهنام عباسیان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که دولت هیچ گونه کمک مالی برای تامین مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز حوزه دندانپزشکی انجام نداده است؛ اظهار کرد: حوزه دندانپزشکی به دلیل استفاده از مواد مصرفی و تجهیزات متاثر از نوسات ارزی است و عدم تخصیص ارز ترجیحی به این حوزه موجب شده تا همکاران تمامی  اقلام مورد نیاز خود را با ارز آزاد تهیه کنند.

وی افزود: دولت سوبسید وسایل و لوازم مصرفی در حوزه دندانپزشکی را پرداخت نمی کند و همکاران اقلام مورد نیاز را چند برابر گران تر از قیمت اصلی خریداری می کنند و طبیعی است که هنگام اخذ تعرفه علاوه بر جز فنی و حرفه ای ، جزء مواد مصرفی را هم لحاظ می کنند.

وی با اشاره به ضعف نظارتی بر قیمت های اقلام مصرفی حوزه دندانپزشکی گفت: حداقل کاری که دولت می تواند انجام دهد نظارت درست و مستمر بر شرکت های تامین کننده لوازم مصرفی دندانپزشکی است تا اقلام را چند برابر قیمت اصلی به همکاران دندانپزشک نفروشند.

عباسیان ادامه داد: متاسفانه سازمان امور مالیاتی هم از دستمزد دندانپزشکان مالیات اخذ می کند و هم مالیات شرکت های تامین کننده اقلام دندانپزشکی را از همکاران دریافت می کند که دور از انصاف است.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با اظهار تاسف از این که تنها مواد اولیه بی حسی تحت حمایت دولت بود که آن هم از سبد حمایتی خارج شد؛ خاطرنشان کرد: حوزه دندانپزشکی هزینه بر است و همکاران باید از مواد خوب برای ترمیم و درمان دندان های آسیب دیده استفاده کنند و از سوی دیگر هزینه حامل های انرژی برای همکاران مطابق واحدهای تجاری دریافت می شود و شهرداری ها نیز عوارض استقرار از مطب ها دریافت می کنند که فشارهای زیادی را به لحاظ مالی به همکاران تحمیل می کند.

وی یاد آور شد: نیازمند نظارت و سیاستگذاری درست در حوزه خدمات دندانپزشکی هستیم تا قیمت تمام شده خدمات به درستی محاسبه و لحاظ شود و  رعایت این امر موجب می شود دیگر شاهد اخذ تعرفه های متفاوت از سوی همکاران در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.