جمعه، 10 فروردین 1403

نه وزیر بهداشت و نه هیچ یک از شوراها امکان دور زدن قانون مصوب مجلس را ندارند

نه وزیر بهداشت و نه هیچ یک از شوراها امکان دور زدن قانون مصوب مجلس را ندارند
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که مطالبه جامعه پزشکی از وزیر بهداشت تمکین به قانون و اجرای صریح آن است؛ اظهارکرد: تشکیل کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و یقینا هر بدیلی برای این کمیسیون بدون مصوبه مجلس غیرقانونی بوده و مورد پذیرش جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی نخواهد بود.

دکتر علی سالاریان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که مجلس شورای اسلامی سازمان نظام پزشکی را مکلف به تشکیل کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی ظرف مدت 6 ماه نمود، تصریح کرد: در زمان وزرای پیشین بهداشت کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی تشکیل و جلساتی نیز برگزار شد اما مصوبات کمیسیون های برگزار شده اجرایی نشد.

وی با اشاره به این که وزیربهداشت فعلی نیز به قانون مصوب مجلس در این زمینه عمل نکرده است، افزود: نه تنها مصوبات این کمیسیون منتظر ابلاغ مانده است بلکه وزارت بهداشت از برگزاری کمیسیون های جدید نیز خودداری کرد که در این میان سرنوشت کاری بسیاری از دانش آموختگان رشته های مختلف که اعلام نظر در مورد بالینی بودن این رشته ها و صلاحیت کاری آن ها برعهده کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی است هم چنان مبهم مانده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان این که این امر سبب نارضایتی بسیاری در جامعه پزشکی شده است؛ ادامه داد: اخیرا معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، وظایف و اختیارات کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی را به نوعی به شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور سپرده است که بطور واضح نقض قوانین بالادستی است.

سالاریان با اشاره به این که کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی طبق قانون صریح مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است؛ خاطرنشان کرد: این انتقاد جدی به وزیر بهداشت و معاونت وقت درمان به عنوان ریاست کمیسیون وارد است که بر چه اساس برگزاری کمیسیون به تعلیق افتاده و  به شایعات فضای مجازی و جامعه پزشکی دامن زده است در  حالی که با تلاش شبانه روزی بزرگان جامعه پزشکی کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی طبق وظیفه محوله قانونی می تواند فصل الخطاب اختلافات بین رشته ای باشد.

وی گفت: چرا مسئولان به گونه ای عمل می کنند که باعث نارضایتی مردم و کاهش کیفیت خدمات سلامت در کشور شود و مطالبه جامعه پزشکی از وزیر بهداشت تمکین به قانون و اجرای صریح آن یعنی برگزاری کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی است .

وی اظهار کرد: یقینا هر بدیلی برای این کمیسیون بدون مصوبه مجلس شورای  اسلامی غیرقانونی بوده و مورد پذیرش جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی نخواهد بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.