چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

حبس زدایی چاره کار نبود!!

حبس زدایی چاره کار نبود!!
عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که حذف مجازات حبس از قانون مداخله در امور پزشكی و تبدیل آن  به ۵ میلیون جریمه نقدی به هیچ عنوان بازدارنده نیست؛ گفت: باید نظارت ها در این حوزه بیشتر شده و مجازات حبس برای مداخله گران در امور پزشکی و درمانی مردم بازگردانده شود.

دکتر یدالله سهرابی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که شاهد مداخله روز افزون افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی مردم هستیم؛ اظهار کرد: برخی افراد فرصت طلب با مداخله در امور پزشکی در قالب دایر کردن کلینیک‌های بدون مجوز و زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه‌های زنانه به صورت غیرمجاز و پنهانی مشتری جذب کرده و بدون حضور پزشک اقدام به انجام امور درمانی و زیبایی می کنند.

وی افزود: باید فرهنگسازی و آموزش های لازم از طریق رسانه ها صورت گرفته و عموم مردم با افزایش سطح سواد سلامت نسبت به خودمراقبتی توجه بیشتری نشان داده و از مراجعه به افراد فاقد صلاحیت برای انجام امور پزشکی و درمانی خودداری کنند.

وی با اشاره به تبلیغات اغواء کننده در فضای مجازی ادامه داد: نیازمند نظارت بیشتر و ساماندهی فضاهای مجازی در خصوص تبلیغ کالاها و خدمات سلامت محور هستیم تا افراد سودجو نتوانند با سوء استفاده از سادگی و ناآگاهی افراد سلامت آن ها را مورد هدف قرار دهند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که جریمه مالی در این حوزه بازدارنده نیست؛ خاطرنشان کرد: با توجه به این که امور پزشکی و درمانی با سلامت مردم سروکار دارد و شوخی بردارنیست ، حذف مجازات حبس و در نظر گرفتن 5 میلیون جریمه مالی نمی تواند از ورود افراد سودجو و فاقد صلاحیت به این حوزه جلوگیری کند.

سهرابی یادآور شد: حبس زدایی چاره کار نبوده و باید بطور جدی در خصوص مجازات های این حوزه بازنگری انجام شود تا از رشد قارچ گونه افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی مردم جلوگیری شود.

 انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.