جمعه، 10 فروردین 1403

فقر اقتصادی و نبود عدالت اجتماعی جامعه پزشکی را به سمت مهاجرت سوق می دهد

فقر اقتصادی و نبود عدالت اجتماعی جامعه پزشکی را به سمت مهاجرت سوق می دهد
قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که باید امنیت شغلی و امکانات لازم را برای فعالیت نخبگان در هر رشته ای فراهم کنیم؛گفت: وقتی نیروی نخبه را پرورش داده و بدون فراهم نمودن بسترهای لازم او را در جامعه رها کرده و کمتر از حقوق یک کارگر به او می دهیم در واقع زمینه را برای مهاجرت نخبگان مهیاء نموده ایم.

دکتر محمد رازی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که اگر مانند بازی شطرنج هر کس در جامعه کار خودش را انجام دهد به نظم اجتماعی، اخلاقی، حرفه ای و شغلی دست خواهیم یافت؛ اظهار کرد: باید شطرنج را مد نظر قرار داده و به همان شکل عمل کنیم در حالی که اکنون آرایشگر کار پزشک را می کند و بالعکس؛ لذا شرایط به گونه ای شده است که فقر اقتصادی و نبود عدالت اجتماعی جامعه پزشکی و نخبگان سایر رشته ها را به سمت مهاجرت می کشاند.

وی افزود: خروج هر یک نفر نخبه از کشور لطمات اقتصادی و اجتماعی زیادی را به مردم جامعه وارد می کند؛ بنابر این نباید سرمایه های کشور را بدون امنیت شغلی و فراهم نمودن بسترهای لازم در جامعه رها کنیم .

وی ادامه داد: همکاران طرحی ما با مشقت فراوان در مناطق کم برخوردار و دور افتاده خدمت می کنند یا در اورژانس ها با شرایط نامناسب اقتصادی و ساعات کاری بالا به فعالیت می پردازند در حالی که از حداقل های اقتصادی و رفاهی برخوردار نیستند و وجود چنین شرایطی افراد را به سمت مهاجرت سوق می دهد.

قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که مردم یک جامعه زمانی مهاجرت می کنند که دچار فقر اقتصادی شده و از عدالت اجتماعی برخوردار نباشند؛ خاطرنشان کرد: باید معضلات را ریشه یابی کرده و ارزش ها را مشخص کنیم و با مدیریت صحیح از ظرفیت های علمی جامعه درست استفاده کنیم؛ همچنین با وضع مجازات های بازدارنده از ورود افراد فاقد صلاحیت به حیطه پزشکی و سلامت مردم جلوگیری نمائیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.