جمعه، 10 فروردین 1403

قوه قضائیه نباید با مماشات و تسامح با افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی برخورد کند

قوه قضائیه نباید با مماشات و تسامح با افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی برخورد کند
رئیس نظام پزشکی ملارد با تاکید بر این که باید نتایج وحشتناک اقدامات افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی به اطلاع مردم برسد؛ گفت: قوانین فعلی در حوزه دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی به هیچ عنوان بازدارنده و متنبه کننده نبوده و از آن بدتر ، قوه قضائیه هم با مماشات وتسامح با آنان برخورد می کند.

دکتر شهریار موسوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که دخالت افراد فاقد صلاحیت درحوزه پزشکی سابقه ای به بلندای تاریخ دارد؛ اظهار کرد: اگر نگاهی به قسم نامه های پزشکی بویژه قسم نامه حکیم مجوسی اهوازی بینداریم در آن به صراحت بحث آموزش پزشکی توسط افراد خاص مطرح شده و دخالت افراد آموزش ندیده را منع کرده است.

وی با اشاره به این که شکسته بندان، رگ زنان ، مشتمال کاران ، طب مادر بزرگی و... از قدیم الایام وجود داشته و با روش های خاص وشگردهای تبلیغاتی اعتماد مردم را به خود جلب کرده اند؛ افزود: در حال حاضر نیز اگر دقت کنیم، تبلیغات پشت شیشه عطاری ها اعم از چاقی ، لاغری ، ترک اعتیاد ، رفع مشکلات جنسی و ... همه در زمینه درمان است  در حالی که درمانگر اعتیاد ما در مرکز MMT  حق نوشتن  داروی درمان اعتیاد را ندارد. 

وی ادامه داد: اگر در هر ساعتی از شبانه روز به رسانه ملی (رادیو یا تلویزیون )گوش کنید، بالاخره یک نفر در مورد درمان فلان بیماری با روشهای طب سنتی وجوشانده در حال صحبت است.یعنی حاکمیت این اجازه را به همه افراد به طور ضمنی برای ارائه نظرات در این حوزه تخصصی داده است.

رئیس نظام پزشکی ملارد تصریح کرد : با توجه به گردش مالی بسیار بالای حوزه زیبایی واقبال عمومی مردم از آن به لحاظ شرایط روانی واجتماعی ، شاهد حضور پر رنگ افراد فاقد صلاحیت در این حوزه هستیم و اخیرا آنقدر جرات پیدا کرده اند که حتی جراحی زیبایی نیز انجام می دهند.

موسوی نژاد با اظهار تاسف از عدم نظارت دقیق برعملکرد افرادی که فاقد حداقل صلاحیت های لازم در این حوزه هستند؛ گفت:  عدم انتشار احکام مربوط به این افراد در فضای عمومی و اطلاع رسانی به مردم از  نتایج وحشتناک اقدامات آن ها از جمله معضلاتی است که با آن دست به گریبان هستیم که هم عامل گستاخی بیشتر این افراد سودجو در انجام اقدامات غیرقانونی و هم مانع اطلاع مردم از عواقب کارهای آنان شده است.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که قوانین فعلی در حوزه دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی به هیچ عنوان بازدارنده و متنبه کننده نیست و از آن بدتر قوه قضائیه هم با مماشات وتسامح با آنان برخورد می کند.

وی با اشاره به این که به نظر می رسد  هیچ اراده ای در سطوح بالای تصمیم ساز برای تغییر سیستم موجود وجود ندارد؛ یاد آور شد: در این شرایط آیا انتظار داریم  قوانینی وضع شود که جلوی این همه دخالت افراد فاقد صلاحیت در حوزه پزشکی را بگیرد؟تغییر این شرایط نیازمند کار بزرگ فرهنگی ،آموزش عمومی ، تغییر سیاستهای کلان وقوانین جدی است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.