جمعه، 10 فروردین 1403

حوزه آموزش علوم پزشکی کشور باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد

حوزه آموزش علوم پزشکی کشور باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در سال های پس از انقلاب اسلامی حوزه پزشکی ایران پیشرفت های چشمگیری داشته است؛ گفت: اولویت حوزه آموزش علوم پزشکی کشور پاسخگویی به نیازهای جامعه است .

دکتر بابک شکارچی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که پزشکی ایران در منطقه زبانزد است؛ اظهار کرد: جامعه پزشکی ایران از پتانسیل بالایی به لحاظ علمی و عملی برخوردار است و در سال های پس از انقلاب نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای انجام درمان های پیچیده نداشته ایم.

وی افزود: آموزش های علوم پزشکی در ایران کاربردی بوده و باید در جهتی حرکت کنیم که بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه سلامت باشیم .

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی ادامه داد: آشنایی همکاران با تازه هاي علم و دانش روز دنیا از جمله مهمترین اهداف این معاونت است زیرا با اجراي برنامه هاي آموزشی آخرین روش هاي تشخیصی و درمانی در رشته هاي مختلف به جامعه پزشکی ارائه می شود تا در مواجهه با بیماران بتوانند بهترین اقدام درمانی لازم را انجام دهند.

شکارچی با بیان این که باید درمان هاي رایج دنیا و آخرین دستاوردهاي علمی را به جامعه پزشکی ارائه نمائیم ؛ یاد آور شد: با نهادینه کردن این امر تمام همکاران جامعه پزشکی می توانند در خصوص راهکارهاي تشخیصی و درمانی به اتفاق نظر دست یافته و به سمت گاید لاین هاي کشوري براي تشخیص و درمان و همچنین مدیریت بیماري ها حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به موازات این که آموزش های کاربردی و به روز دنیا برای ارائه خدمات بهینه تشخیصی و درمانی به جامعه پزشکی ارائه می ، باید شرایط و امکانات لازم رفاهی نیز برای پزشکان مهیاء باشد تا بدون این که دغدغه تامین معیشت خود را داشته باشند بتوانند با اطمینان خاطر به فعالیت در مراکز درمانی بپردازند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با بیان این که پیچیده ترین درمان ها و اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی به بیماران ارائه می شود و ظرفیت پذیرش توریسم سلامت را از سایر کشورها داریم؛ اذعان کرد: اولویت حوزه آموزش علوم پزشکی پاسخگویی به نیازهای جامعه است که خوشبختانه در این زمینه موفق عمل کرده ایم و حتی ظرفیت پذیرش بیمار از سایر کشورها و ارائه درمان های روز دنیا به بیماران خارجی را داریم اما در کنار همه این افتخارات هنوز شرایط جامعه پزشکی بویژه پزشکان جوان به گونه ای نیست که بتوانند از عهده اداره یک زندگی معمولی برآیند و به همین خاطر پس از فارغ التحصیلی و نبود شرایط مناسب ، اغلب همکاران تمایل به مهاجرت دارند.

انتهای پیام

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.