جمعه، 31 فروردین 1403

مجازات ها در حیطه مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی بازدارنده نیست

مجازات ها در حیطه مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی بازدارنده نیست
رئیس نظام پزشکی گچساران با گلایه از این که مجازات های بازدارنده در قانون برای افراد فاقد صلاحیت که در امور درمانی مداخله می کنند، در نظر گرفته نشده است؛ گفت: جریمه نقدی 5 میلیون تومانی نمی تواند سلامت افراد جامعه را در برابر مداخلات افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی تامین کند.

دکتر علی گرجی زاده در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی گاهی اوقات عوارض غیرقابل جبرانی را برای سلامت مردم به دنبال دارد؛ اظهار کرد: اصلاح خسارت های ایجاد شده برای سلامت مردم بر عهده پزشکان و کادر درمان است و هزینه های مادی و روحی فراوانی را به همراه دارد.

وی افزود: وقتی در قانون مجازات مناسبی برای دخالت در امور پزشکی و درمانی وجود ندارد ؛ افراد مداخله گر بدون دانش و تخصص لازم به حیطه سلامت مردم ورود کرده و بدون ترس از عواقب کار خود اقدام به انجام امور درمانی می کنند.

وی با گلایه از این که  وقتی زندان و حبس برای مداخله گران در امور پزشکی وجود ندارد ، شاهد ورود افراد غیر متخصص در حیطه خطیر درمان می شویم؛ ادامه داد: جریمه نقدی 5 میلیون تومانی (بر اساس قانون 22 سال پیش) نمی تواند سلامت افراد جامعه را در برابر مداخلات افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی تامین کند.

رئیس نظام پزشکی گچساران با بیان این که مسئولیت رایزنی با کمیسیون حقوقی ،قضایی مجلس برای اصلاح این قانون قدیمی و بی اثر برای مداخله گران در امور درمانی از طرف شورای عالی نظام پزشکی به معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی سپرده شده که در دست پیگیری است؛ تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند که وظیفه درمان بطور مشخص بر عهده ی  افراد تحصیل کرده در حوزه پزشکی است یعنی در رشته تخصصی مشخصی صاحب دانش و پروانه طبابت از سازمان نظام پزشکی کشور هستند.

گرجی زاده خاطرنشان کرد: برای تشخیص هویت کادر درمان (که دارای مهر نظام پزشکی هستند) از افراد فاقد صلاحیت باید به وبسایت سازمان نظام پزشکی مراجعه نموده و در قسمت جستجوی پزشک مشخصات درمانگر مورد نظر خود را وارد کرده و از صحت هویتِ شخصی که می خواهند برای امور درمانی خود به وی مراجعه کنند، اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.