پنجشنبه، 30 فروردین 1403

پیام تبریک روسای نظام پزشکی ها به مناسبت روز داروساز

پیام تبریک روسای نظام پزشکی ها به مناسبت روز داروساز
روسای نظام پزشکی ها هر یک در پیام جداگانه ای روز داروساز را به جامعه داروسازی کشور تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی متن پیام تبریک روسای نظام پزشکی ها به شرح ذیل است:

پیام رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه به مناسبت فرارسیدن روز داروساز :

▫️بسم الله الشافی

پنجم شهریور ماه، زادروز محمد بن زکریای رازی، شیمیدان، حکیم و فیلسوف فرزانه‌ی ایرانی که به نیکی روز داروساز نام گرفته است، بهانه‌ایست برای قدردانی از داروسازان که نقش و جایگاه بی‌بدیلشان در زنجیره درمان، همواره ستودنی‌است.

نقش داروسازان در تحقیقات مدرن، تولید، تأمین، توزیع و عرضه محصولات دارویی و همینطور ارائه اطلاعات علمی و مشاوره‌ای به سایر اعضای جامعه پزشکی و بیماران غیر قابل انکار است.

پیشرفت صنعت داروسازی و ارائه خدمات دارویی در سالیان اخیر،  هم‌پای کشورهای پیشرفته دنیا و تکیه بر توان علمی شما عزیزان داروساز جای بسی افتخار است که علیرغم تمامی مشکلات موجود، از تحریم گرفته تا ناملایمتی‌ها و فضاسازی غیر واقع، این سنگر مهم را ترک ننموده‌اید.

افزایش بدون توجیه ظرفیت پذیرش، عدم توجه به تعرفه های واقعی خدمات دارویی و مشاوره‌ای، مارژین نامناسب محصولات دارویی، عدم توجه کارشناسی به وضعیت شغلی داروسازان به‌خصوص همکاران تازه فارغ‌التحصیل، عدم اجرای سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها و ... تنها بخشی از مشکلات موجود است که می‌بایست به صورت ویژه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنها پرداخت.

با وجود تمامی موضوعات گفته شده، اینجانب و تمامی اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی، ضمن عرض تبریک مجدد این روز و قدردانی بابت تمامی خدمات انجام گرفته، حمایت همیشگی خود را از شما عزیزان ارزشمند جهت اعتلای بیشتر جایگاه داروسازی و داروسازان اعلام می‌نماییم.

دکتر محمد باقر حیدری 
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور ،

رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه و رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان کرمانشاه

 

پیام تبریک عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور و رئیس نظام پزشکی شهرستان نور:

روز داروساز یادآور از خودگذشتگی و تلاش های خستگی ناپذیر انسانهایی است که با تخصص، علم و دانش خویش ضامن امنیت روحی و روانی هموطنان و جامعه بوده وبا روح بلندشان التیام بخش درد و رنج بیماران و ودمیدن شوق امید در کالبد جسم و روح یلندشان باشد. آری ، گاهی قلم هم نمیداند چه بنویسد برای پاس داشت و تکریم شما گمنام ترین و زحمت کشان عالم برای قدر دانی از زحمات بی حد و اندازه شما همکار ساعی، تمام گل های دنیا نیز کم است. برای زحمات شبانه روزی تمام لحظاتی که صادقانه و مهربانانه خادم مردم سرزمینت بودی تمام ستارگان آسمان نیز کم است به شکرانه تمام گره های که از مشکلات هموطنان و همنوعان خود باز نموده اید و رفاه و آسایش خود و خانواده را فدای سلامت و آرامش همنوع خود نموده اید. پنجم شهریور فرصتی مناسبی است برای تجلیل از نقش مهم و تعیین کننده شما همکار داروساز در چرخه نظام سلامت و بهداشت و درمان کشور عزیزمان(علیرغم همه کمبودها و کاستی ها و بی مهری ها و کم لطفی های و مشکلات متعدد اعم از تحریم ظالمانه ،پذیرش بی رویه و بدون ضابطه دانشجو، مارژین اندک داروها، بد عهدی بیمه ها، مالیات غیر منطقی ، ایین نامه بدون پیوست کارشناسی علمی و حقوقی ، بخش نامه های خلق الساعه و...) بدین وسیله فرصت را مغتنم شمرده زادروز بزرگ مرد عرصه پزشکی و داروسازی کشور حکیم ذکریا رازی دانشمند شهیر ایرانی که اعتبار نامش همواره یاداور تلاش ها و تحقیقات خستگی ناپذیر است را به تمامی همکاران داروساز متعهد و دلسوز تبریک عرض نموده مراتب سپاس و قدر دانی خود را از ایثار و نوع دوستی این قشر فرهیخته و فهیم خصوصا که در این ایام کرونا در تولید واکسن و نیز در سنگر حفظ زنجیره تامین دارو از تولید و توزیع و عرضه آن در داروخانه در خط مقدم جبهه سلامتی ویژه درخشیدید و شهدای مدافع سلامت برای حفظ سلامت جامعه تقدیم  نموده اید اعلام میدارم و از درگاه خداوند متعال بهروزی ، پیروزی ، سلامتی و کامیابی و توفیق خدمت روز افزون را برای همه عزیزان مسئلت می نمایم

دکتر یداله سهرابی

پنجم شهریور 1401

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.