جمعه، 31 فروردین 1403

پیام تبریک رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک

پیام تبریک رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پیامی فرا رسیدن اول شهریورماه، زاد روز حکیم فرزانه و اسطوره دورانها، شیخ الرئیس ابوعلی سینا، روز پزشک و نیز پنجم شهریور سالروز میلاد دانشمند برجسته دوران، محمدبن زکریای رازی و روز داروساز را به پاس تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های پزشکان طبیب و داروسازان حکیم ایران زمین تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی متن پیام تبریک رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک و داروساز به شرح ذیل است:

فرا رسیدن اول شهریورماه، زاد روز حکیم فرزانه و اسطوره دورانها، شیخ الرئیس ابوعلی سینا، روز پزشک و نیز پنجم شهریور سالروز میلاد دانشمندبرجسته دوران، محمدبن زکریای رازی و روز داروساز را به پاس تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های پزشکان طبیب و داروسازان حکیم ایران زمین، که باسختکوشی و  نجابت و با جلب رضای الهی عمر گرانبهای خود را مصروف تسکین آلام دردمندان نموده‌اند ؛گرامی میدارم.

فرهنگ بارور ایران زمین در سایه خرد خسروانی و تعالیم توحیدی، بزرگ مردان وشیر زنانی را تربیت کرده است که فروغ علم و اندیشه شان و دستان شفابخششان در سپهر دانش بشری و بر کالبد خاکی  همواره راهگشا و مرهم بوده است.

آنانی که با همه‌ی بی‌مهری‌ها و ناملایمتیهای روزگار در ضمیر خویش رضای پروردگار را می جویند و دلخوش به دعای خیر هموطنان و هم کیشان، شب از روز نشناخته ، بر بالین دردمندان و نیازمندان به واسطه‌ی فیض الهی امید و حیات می‌بخشند . روز داروساز و پزشک فرصتی مغتنم است تا با نگاهی عمیق و دقیق به مسیر پر صعوبت فعالیت حرفه‌مندان پزشکی به زوایای پیدا و پنهان و آینده آن توجهی بیشتر نمائیم و به دور از سطحی نگریها و قضاوتهای مقطعی و با عمل به قانون و اسناد بالا دستی،تسهیل گر حرکت روبه رشد این جریان عظیم و بالنده باشیم.

  به یمن این ایام، در برابر همه پزشکان حاذق و داروسازان لایق این دیار که با علم و اخلاق،طبیب دل مردمند سر تعظیم فرو می آورم و آرزومندم در سایه تلاش آنان و نیز درایت مسولان  شاهد اوج گرفتن و درخشیدن مجدد پزشکی ایران بر بلندای قله های افتخار جهانی باشیم

دکتر محمد رئیس زاده

رئیس کل 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.