جمعه، 10 فروردین 1403

در دیدار نمایندگان سازمان‌نظام ‌پزشکی ‌با خانواده شهید مدافع سلامت حاجی آقایی شهرستانی مطرح شد؛

باید همواره یاد شهدای جامعه پزشکی را به ‌عنوان چهره های ماندگار حفظ کنیم/ رد ‌پیشنهاد همکاری در بيمارستان های مطرح تهران

باید همواره یاد شهدای جامعه پزشکی را به ‌عنوان چهره های ماندگار حفظ کنیم/ رد ‌پیشنهاد همکاری در بيمارستان های مطرح تهران
معاون اجتماعی و امور مجلس گفت: همه وظیفه داریم یاد این عزیزان را به ‌عنوان چهره های ماندگار حفظ کرده و برای جوانان امروز و فردا الگو سازی کنیم.

به ‌گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر اکبر رنجبر زاده معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی‌ ‌کشور با حضور  در منزل شهید دکتر منوچهر حاجی آقایی شهرستانی اولین پزشک شهید مدافع سلامت بیمارستان شهدای هفتم تیر شهر ری و تقدیر از خانواده این شهید عزیز، اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی‌ بعد از فراگیری بیماری منحوس کرونا به نام بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت مزین شده و نام و عطر این شهدا در این سازمان پیچیده و ما هم به عنوان سربازان این ‌مسیر خود را مکلف و‌ موظف دانستیم که در محضر خانواده شهدای جامعه ادای احترام کرده و به نمایندگی از ۳۵۰ هزار عضو این سازمان اعلام کنیم که این شهدا برای ما افتخار و ارزشمند هستند لذا مکلف هستیم راه آنها را ادامه دهیم.

وی افزود: قطعا این شهدا الگوهای بارز و پر افتخار جامعه پزشکی هستند به‌ همین جهت بر خود می بالیم که سازمان نظام پزشکی با احتساب شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت بالغ بر ۴۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۲۰۰ شهید برای دوران دفاع مقدس است.


رنجبرزاده ادامه داد: در دفاع مقدس بواسطه مقاومت رزمندگان طی هشت سال جنگ نابرابر مقابل تمام دنیا به پیروزی رسیدیم که در این پیروزی پزشکان نقش موثری داشتند زیرا در آن ‌دوران اعضای جامعه با حضور در خط مقدم و به فاصله بسیار کم در بیمارستان های صحرایی پشت خطوط نبرد، حماسه ها آفریدند که در تاریخ ثبت شده است.

وی تصریح کرد: امروز هم کادر پزشکی در مواجه با بیماری کرونا بسیار خوب درخشید که این همانند حضور اعضای جامعه پزشکی در دفاع مقدس در تاریخ ماندگار خواهد شد؛ به عبارت دیگر زمانی که حتی والدین بیماران کرونایی نمی توانستند بر بالین بیماران خود در بیمارستان حضور یابند، کادر پزشکی با جانفشانی نسبت به درمان بیماران کرونایی تلاش می کردند.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی‌ ‌در ادامه عنوان کرد: المان یا نمادی برای شهدای مدافع سلامت در تهران با همکاری شهردای نصب خواهد شد که برای نصب آن هم دو محل نزدیک بیمارستان امام‌خمینی(ره) و میدان ‌توحید پیش بینی شده تا پس از بررسی های لازم در یکی از این دو نقطه، یادمان ۳۰ شهید مدافع سلامت تهران نصب شود علاوه بر این در صدد هستیم با همکاری شهرداری تهران اسامی این شهدا بر روی خیابان های منتهی به بیمارستان گذاشته شود، خاطرات مربوط به شهدای مدافع سلامت را جمع آوری و منتشر کنیم و آثار مربوط به این عزیزان را در موزه ای به نمایش بگذاریم زیرا همه وظیفه داریم یاد این عزیزان را به ‌عنوان چهره های ماندگار حفظ کرده و برای جوانان امروز و فردا الگو سازی کنیم.

وی سپس در خصوص برگزاری مراسم ‌تکریم از خانواده شهدای جامعه پزشکی هم گفت: یادواره شهدای جامعه پزشکی را به مناسبت یکم شهریور روز پزشک در همدان در جوار آرامگاه بوعلی سینا پیش بینی کردیم که برای حضور بهتر مهمانان این مراسم را پنج شنبه سوم شهریور از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر در محل مورد اشاره برگزار خواهیم کرد و در این مراسم تعدادی از خانواده شهدای جامعه پزشکی مورد تقدیر قرار می گیرند.

مادر شهید منوچهر حاجی آقایی شهرستانی هم در این دیدار بیان کرد: هدف پسرم خدمت به مردم بود زیرا علی رغم اینکه از بیمارستان های تهران پیشنهاد همکاری داشت اما با این وجود در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری به فعالیت مشغول شد.

برادر شهید نیز در این دیدار عنوان کرد: برادرم وقتی تخصص عمومی خود را در کشورمان گرفت برای گذراندن دوره تخصصی به پاکستان رفت اما وقتی به ایران بازگشت از چهار سال تحصیل دوره تخصصی در پاکستان، دو سال آن مورد قبول واقع شد به همین جهت برای گرفتن مدرک تخصصی جراحی عمومی مجدد در کلاس های مربوطه در دانشگاه شهید بهشتی شرکت کرد و بعد از گرفتن مدرک تخصصی جهت سپری کردن طرح خدمت در مناطق محروم، به تویسرکان می رود.
 

وی ادامه داد: برادرم هیچ الزامی برای فعالیت در بخش عفونی بیمارستان نداشت و  داوطلبانه فعالیت می‌کرد و حتی گاها علاوه بر شیفتی ‌که داشت تا دو روز و نیم به جای سایر همکاران پشت سر هم شیفت می ایستاد.
برادر شهید تاکید کرد: این فداکاری و کار داوطلبانه در ذات برادرم وجود داشت به عنوان مثال در اواخر جنگ که درگیری ها بین ایران و عراق شدت گرفته بود، برادرم از پاکستان مستقیم بدون اطلاع ما راهی جبهه شده و سه ماه هم در جبهه حضور داشته و این علاوه بر هشت ماهی است که در اوایل جنگ به جبهه رفته بود؛ این در حالی است که همان زمان برخی ها در آن ‌دوران برای رفتن به جبهه احساس مسئولیت نکردند.

وی در خصوص نحوه شهادت برادرش هم ‌توضیح داد: شب روزی که بعد از دو روز و نیم به جای سایر همکارانش در بيمارستان شیفت بود، به منزل بازگشت، وقتی تلفنی با برادرم صحبت کردم متوجه شدم تنفس اش مشکل دارد به همین خاطر از خانم اش خواستم ببردش بیمارستان که این ‌کار انجام نشد و فقط به مصرف داروهای تجویز شده توسط یکی از پزشکان بخش عفونی، اکتفا کرد؛ بدین ترتیب ساعت شش صبح فردای آن شب وقتی به منزل برادرم رفتم علی رغم انتقال وی به بیمارستان، به شهادت رسید و بیمارستان هم علت را ایست قلبی ذکر کرد.
 

وی در خصوص ساده زیستی برادرش‌ هم بیان کرد: برادرم به قدری ساده زیست بود که علی رغم ۲۲ سال سابقه جراحی از مال دنیا یک منزل و‌ خودروی معمولی داشت در صورتی که چنانچه نگاه مادی داشت می توانست بهترین منزل و خودرو را داشته باشد؛ نکته ای را گاها یادآور می شد این بود که زمان به سرعت می گذرد اما فرصت خدمتی من خیلی کوتاه است.

در ادامه خواهر شهید هم اضافه کرد: وقتی خانم اش به برادرم بعضا متذکر می شد که مقداری هم به خودت توجه کن در پاسخ عنوان می کرد که این غائله هم جمع می شود بعدا من جواب خداوند را چی بدهم؟ قبل از فراگیری کرونا زمانی که روایت فتح را می دید پشت دست اش می زد و می گفت که من قافله شهدا جا ماندم اما وقتی به دلیل ابتلا به کرونا شهادت رسید مشخص شد که خداوند تقدیر دیگری برایش رقم زده بود.
 

وی افزود: زمانی که در تویسرکان بود مردم منطقه به جای هزینه ویزیت، چند تا گردو برایش می آوردند که با روی گشاده آن را قبول می کرد و همان را به منزل می آورد چون آن را با ارزش می دانست.
در پایان این دیدار لوح تقدیری به امضای رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس بنیاد شهید تهران تقدیم خانواده شهید دکتر منوچهر حاجی آقا شهرستانی شد.

گفتنی است در این دیدار دکتر خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، آذری مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ايثارگران تهران، دکتر افتخاری مسئول هماهنگی خانواده شهدا در سازمان نظام پزشکی، سلیمی کارشناس فرهنگی سازمان نظام ‌پزشکی و جاوری مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی حضور داشتند.


انتهای پیام

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.