شنبه، 1 اردیبهشت 1403

ایران در حوزه پژوهش های پزشکی سرآمد کشورهای منطقه است

ایران در حوزه پژوهش های پزشکی سرآمد کشورهای منطقه است
رئیس پیشین سازمان نظام پزشکی با بیان این که به لحاظ علمی جزو کشورهای پیشرفته پزشکی هستیم؛ گفت: ایران در مبحث پژوهش های حوزه پزشکی در بین کشورهای منطقه سرآمد است.

دکتر محمد رضا ظفرقندی در حاشیه برگزاری جشنواره آموزشی سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که پزشکان از شهرهای سراسر کشور در این همایش حضور دارند ، بیان کرد: این کار از دو جهت مهم است یکی به روز شدن دانش علمی همکاران زیرا مرزهای علمی دنیا در حوزه پزشکی بطور مرتب در حال تغییر است (از لحاظ تکنیک ها ،داروها ، روش های اعمال جراحی و روش های نوین تشخیصی و درمانی که وجود دارد) لذا آموزش جامعه پزشکی در این زمینه یک امر ضروری و مهم است و دیگر این که همکاران با حضور خود دراین همایش ها و دریافت آموزش های لازم ،کفه و صفحه علمی و درمانی جامعه پزشکی را بالا ببرند.

وی با بیان این که به لحاظ علمی جزو کشورهای پیشرفته پزشکی هستیم؛ افزود: از این جهت که در حوزه پزشکی سه عامل پژوهش ،آموزش و درمان را داریم . در حوزه درمان بیماران از کشورهای مختلف منطقه به ایران آمده و اقدامات درمانی خود را انجام می دهند زیرا تمام پتانسیل ها و روش های نوینی که در د نیا وجود دارد ، جامعه پزشکی ایران نیز انجام می دهد. در حوزه پژوهش نیز در بین کشورهای منطقه سرآمد هستیم و رتبه اول ارائه مقالات در کل منطقه متعلق به ایران است .

وی ادامه داد: در زمینه آموزش نیز با برگزاری همایش ها وکنگره ها سطح علمی همکاران به روز شده و درجریان آخرین یافته های پزشکی دنیا قرار می گیرند و به جز مدت زمانی که بدلیل شیوع کرونا و تحریم ها جلساست حضوری آموزشی و باز آموزی تعطیل شد ؛ دانشمندان و اساتید برجسته حوزه پزشکی در مجامع بین المللی شرکت کرده و سخنرانی دارند و به تبادل یافته ها و دستاوردهای حوزه پزشکی می پردازند.

رئیس پیشین سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که برگزای جشنواره آموزشی از سوی سازمان نظام پزشکی اقدام مثبتی در راستای ارتقای سطح  علمی جامعه پزشکی است ؛ خاطرنشان کرد: همکاران جامعه پزشکی از سراسر کشور استقبال خوبی از این جشنواره داشتند و پس از مدت ها که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری همایش های حضوری برای تبادل اطلاعات و  به روز رسانی دانش همکاران وجود نداشت این اقدام به عنوان نقطه شروعی برای برنامه های آموزشی دیگر خواهد بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.