چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در جمع پیشکسوتان بهداری رزمی دفاع مقدس عنوان کرد:

جامعه پزشکی در همه شرایط سخت و دشوار شجاعانه حاضر و آماده جانفشانی است

جامعه پزشکی در همه شرایط سخت و دشوار شجاعانه حاضر و آماده جانفشانی است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در جمع پیشکسوتان بهداری رزم دفاع مقدس گفت: روحیه شهادت طلبی، فداکاری و ایثار گری که در جامعه پزشکی در همه دوران ها وجودداشته است چه دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس که یکی از نمونه های عینی آن، همین خاطرات پزشکان و گروه های پزشکی از هشت سال جنگ تحمیلی می باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر محمد رئیس زاده با بیان رشادت های جامعه پزشکی در دفاع مقدس گفت: درحوزه دفاع مقدس و سایر حوزه ها، جامعه پزشکی ایران سه خصوصیت رو از خود نشان داد داد که در سایر کشورهای دنیا قابل مشاهده نمی باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: خصوصیت اولی که می توان برای جامعه پزشکی برشمرد این است که  به لطف خداوند پس از پیروزی انقلاب اسلامی همسطح جوامع پزشکی دنیا در لبه های دانش حرکت می کند و در حوزه کسب تکنیهای علمی و پرورش نیرو به خودکفایی مطلق رسیده ایم و چیزی از دنیا کم نداریم .

رئیس زاده ادامه داد: درحوزه تمدنی و سابقه تاریخی هم در دنیا تقریبا بی نظیر هستیم، ابن سینا، رازی و سایر دانشمندان ایرانی که در گذشته موجب پیش رفت دانش پزشکی شدند و همانطور که در تاریخ به جلو می آییم نسل به نسل امثال دکتر قریب و دکتر کلانتر معتمد، دکتر فاضل و سایر اساتید فرهیخته را می توان نام برد که برای اعصار و قرون تاریخ و این سابقه غنی و پرافتخار در طول قرون گذشته وجود داشته است.

رئیس زاده در خصوص خصوصیت سوم جامعه پزشکی کشور گفت:  هم روحیه شهادت طلبی، فداکاری و ایثار گری جامعه پزشکی در همه دوران ها وجود داشته است ، چه دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس که یکی از نمونه های عینی آن،  همین خاطرات پزشکان و گروه های پزشکی از هشت سال جنگ تحمیلی می باشد.

وی با اشاره به فداکاری های جامعه پزشکی افزود: در دوران جبهه مقاومت نیز همین روند و همین جریان به روشی دشوارتر ادامه داشت چراکه افرادی از جامعه پزشکی بصورت داوطلبانه در محلی با بیش از هزاران کیلومتر به دیار غربت بروند و فداکاری کنند بطوریکه بیش از 600 نفر از داوطلبین جامعه پزشکی در عین گمنامی درهمه سطوح از فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، پرستار، بهورز و پیراپزشک در نزدیکترین نقطه تلاقی با تکفیری ها و داعشی ها در جبهه مقاومت حضور داشتند که 4 شهید ، یک مفقودالاثر و یک آزاده را تقدیم دفاع از مردم میهن اسلامی نمودند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در روزگار اخیر و دوران  کرونا باز هم حضور داوطلبانه و شجاعانه جامعه پزشکی  در وسط میدان خودشان را نشان دادند  و گویای این امر است که جامعه پزشکی در همه شرایط سخت و دشوار شجاعانه حاضر و در خدمت مردم و جامعه آماده جانفشانی است.

رئیس زاده در پایان گفت: در بهداری رزم در دفاع مقدس رکوردهای متعددی را شاهد بودیم که می توان به درمان 520 هزار نفر مجروح، 1000 عمل جراحی نجات بخش، درمان 100 هزار نفر مصدوم شیمیایی و احداث بیش از 53 بیمارستان صحرایی و کاهش میانگین فاصله 25 دقیقه ای رساندن مجروح و مصدوم به بیمارستان ها در حالی که این رکورد در دنیا 45 تا 90 دقیقه بود که ماندگار شدن این رکوردهای جهانی برگرفته از رشادت های جامعه پزشکی بوده است.

انتهای پیام/

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.