پنجشنبه، 9 فروردین 1403

خدمات زیبایی و ترمیمی پزشکان و دندانپزشکان در صدر شکایات مردمی

خدمات زیبایی و ترمیمی پزشکان و دندانپزشکان در صدر شکایات مردمی
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: خدمات زیبایی و ترمیمی پزشکان و دندانپزشکان در صدر بیشترین شکایات مردمی از پزشکان قرار دارد و منجر به قصور پزشکی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ دکتر محمد رضا خردمند با اشاره به این که جراحی های ارتوپدی و زنان و زایمان  بعد از زیبایی و ترمیمی پزشکان و دندانپزشکان بیشترین شکایات مردمی را از پزشکان شامل می شود؛ اظهار کرد: امسال این موارد رو به افزایش بوده است و در بیش از ۴۵ درصد موارد پزشکان محکوم می شوند و تذکر شفاهی، کتبی، محرومیت از طبابت سه تا یک سال و محرومیت دائم از طبابت از جمله مراحلی است که برای پزشکان مجرم در نظر گرفته می شود.

وی افزود: سالانه حدود ۱۰ مورد محرومیت دائم از طبابت داریم و سازمان نظام پزشکی همواره سعی کرده رسیدگی به شکایت بیماران و قصور پزشکی را در اولویت کاری خود قرار دهد زیرا حفظ و حمایت از حقوق بیماران از مفاد آیین نامه انتظامی این سازمان است.

خردمند ، تلاش در جهت تحقق بخشیدن به ارزش‌های عالی اسلامی در کلیه امور پزشکی،  تلاش در جهت پیشبرد و اصلاح امور پزشکی، مشارکت در جهت ارتقای سطح دانش پزشکی،  حفظ و حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی و تنظیم روابط شاغلین حرف پزشکی با دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت حسن اجرای موازین و مقررات و قوانین مربوط به امور پزشکی را از اهداف انتظامی سازمان نظام پزشکی برشمرد.

به گفته وی ، در بخش انتظامی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی که عنوان جرائم عمومی را نداشته باشند. رسیدگی شده و  اظهارنظر کارشناسی در مورد جرائم پزشکی به‌عنوان مرجع رسمی به دادگاه‌ها و دادسراها انجام می شود و ما  نیز در جهت رسیدگی به تخلفات غیرصنفی و جرائم شاغلین حرف پزشکی و وابسته به پزشکی و اظهارنظرهای کارشناسی مشورتی در این رابطه با مراجع ذی‌ربط همکاری داریم.

افزایش پزشک نماها در تهران 

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به افزایش پزشک نماها در تهران تصریح کرد: در کلانشهر تهران با توجه به گستردگی و تراکم جمعیت برخی از افراد بدون صلاحیت حرفه ای پزشکی بصورت پزشک نما فعالیت می کنند و این موارد رو به افزایش است.

وی افزود:این پزشک نماها محلی را به عنوان مطب طراحی و چیدمان کرده و از تابلوی تقلبی استفاده می کنند و با تبلیغات زیاد در فضای مجازی بیماران زیادی را جذب کرده و سلامت جسمی و روانی آنها را به خطر می اندازند.

خردمند تاکید کرد: موارد زیادی از پزشک نماها به معاونت انتظامی سازمان گزارش شده و شکایاتی در این زمینه داشته ایم، با توجه به اینکه امکان نظارت بر فعالیت پزشک نماها کم است از مردم می خواهیم آگاهی و دانش خود را درباره مراجعه به پزشک افزایش دهند و فریب این گونه افراد را نخورند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.