پنجشنبه، 30 فروردین 1403

جایگاه طب عمومی باید احیاء شود

جایگاه طب عمومی باید احیاء شود
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که وضعیت پزشکان عمومی سالیان متمادی دچار اشکال شده است؛ گفت: طب عمومی پایه و اساس طبابت بوده و باید جایگاه آن در نظام سلامت احیاء شود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر علی سالاریان در نشست هم اندیشی بررسی چالش های نظام سلامت و پزشکان عمومی با  اشاره به این که وضعیت طب عمومی و پزشکان این عرصه سالهاست که با اشکالاتی مواجه است؛ اظهار کرد: بالغ بر 20 سال است که خطرات مربوط به اضمحلال جامعه پزشکی کشور ، تنگناها و مطالبات مکرر این قشر به گوش مسئولان می رسد اما توجهی به این موضوع نداشته و یا راه حل کلیدی برای رفع آن ارائه نشده است.

وی افزود: زمانی که ستون و تنه پزشکی کشور در خطر باشد کل موجودیت طب به خطر افتاده و امروز شاهدیم که همه گروههای تخصصی و فوق تخصصی نیز دغدغه های فراوانی دارند و اگر خواهان مرتفع شدن مشکلات هستیم باید به طب عمومی توجه ویژه ای معطوف داشته شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که طب عمومی اصالت و پایه طبابت و پزشکی محسوب می شود؛ ادامه داد: باید جایگاه طب عمومی در نظام سلامت احیاء شود تا ارزش و احترام پزشکان عمومی از سوی مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

سالاریان تصریح کرد: فعالان صنفی نباید منفعلانه عمل نموده و به بهانه این که گوش شنوایی وجود ندارد جلای وطن کرده یا فعالیتی در جهت مرتفع شدن مشکلات انجام ندهند.

وی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی پیگیری های لازم را در خصوص کمیسیون ملی تعیین حدود و صلاحیت حرفه ای انجام داده است؛ خاطرنشان کرد: باید با اتحاد و انسجام بیشتر و نیز هدفمندی و هم اندیشی در فضای حقیقی و مجازی جلوی هر نوع تعدی ایستادگی نموده و افق جدیدی را فراروی جامعه پزشکی قرار دهیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.