شنبه، 1 اردیبهشت 1403

جامعه پزشکی یکی از گروههای مورد اعتماد نسبت به سایر گروههای اجتماعی است/پزشکان مصالح خود را جدا از مردم نمی دانند

جامعه پزشکی یکی از گروههای مورد اعتماد نسبت به سایر گروههای اجتماعی است/پزشکان مصالح خود را جدا از مردم نمی دانند

دبیر انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به این که جامعه پزشکی از زمان بقراط تا کنون در همه دنیا حرمت داشته و مورد اعتماد مردم  بوده است،گفت: سازمان نظام پزشکی باید در خصوص اصلاح دید مردم نسبت به پزشکان بویژه در دوران کرونا موفق تر عمل کرده و به داشته های جامعه پزشکی بسنده نکند.

دکتر روشنک مرادی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی با اشاره به این که این سازمان همواره تمام تلاش خود را برای احقاق مطالبات برحق جامعه پزشکی معطوف داشته است؛ اظهار کرد:  هجمه های ناجوانمردانه، عدم اطلاع رسانی مناسب و بزرگ شدن خطاهای کوچک سبب شده تا دیوار اعتماد بین مردم و پزشکان فروریخته و هویت و شأنیت جامعه پزشکی زیر سوال رود.

وی با اشاره به این که جامعه ما هنوز به پزشکان اعتماد بیشتری نسبت به سایر گروه‌های اجتماعی دارد ، افزود: پزشکان مصالح خود را جدا از مردم نمی دانند و در این راستا باید سازمان نظام پزشکی در اصلاح دید مردم نسبت به جامعه پزشکی بویژه در دوران کرونا که ایثارگری های پزشکان بیش از پیش نمایان شد، موفق تر عمل کرده و به داشته های جامعه پزشکی بسنده نکند.

وی مبحث تعرفه ها را یکی از اصلی ترین چالش های جامعه پزشکی و متقابلا بیماران عنوان کرد و ادامه داد: جامعه پزشکی همواره در انتهای تعیین تعرفه قرار داشته و نهایت کاری که می توان انجام در این زمینه داد، مخالفت است.

دبیر انجمن ارتوپدی ایران تصریح کرد: واقعی نبودن تعرفه ها از یک سو و بالا بودن میزان پرداخت از جیب بیمار از سوی دیگر موجب شده تا هم ارائه دهندگان و هم گیرندگان خدمات درمانی از وضعیت موجود راضی نباشند .

مرادی با اشاره به این که اگر سازمان نظام پزشکی در شورای عالی بیمه به عنوان یک عضو فعال دخیل باشد، می توان شرایط بهتری را برای تعرفه های خدمات تشخصی و درمانی متصور بود؛ خاطرنشان کرد: به نظر می رسد سازمان نظام پزشکی بیش از پیش باید نسبت به اطلاع رسانی تخصصی و آگاه سازی عموم مردم در خصوص تعرفه های پزشکی فعالیت نموده و با تنویر افکار عمومی نسبت به بازسازی دیوار اعتماد بین پزشک و بیمار گام بردارد.

وی یاد آور شد: برای اصلاح زیرساخت ها و ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به عملکرد جامعه پزشکی و مشکلات حوزه سلامت، باید از افراد صاحب نظر و کارشناس در حوزه روابط عمومی بهره مند شد .

انتهای پیام

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.