چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

نقش ماماها در نظام سلامت قابل انکار نیست

نقش ماماها در نظام سلامت قابل انکار نیست
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به نقش بی بدیل ماماها در خصوص تولد و فرزند آوری گفت: اگر بتوان جهان هستی را بدون زنان و مادران تصور کرد ، نظام سلامت را هم می توان بدون وجود ماماها متصور شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، دکتر محمد رئیس زاده در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما که شامگاه شنبه (24 اردیبهشت ) در سالن همایش های فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با اشاره به نقش ماماها در نظام مراقبت و سلامت مادر و دوران بارداری اظهار کرد:شاید قدر و منزلت ماما در برخی مقاطع آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است اما مامایی در ذات خود جایگاه رفیع و اثرگذاری دارد و  نمی توان نظام سلامت را بدون ماماها تصور کرد.

وی افزود:اگر زیباترین لحظه برای یک خانواده به دنیا آمدن نوزاد و به آغوش کشیدن فرزند است به همان میزان جایگاه و نقش ماما در نظام سلامت دارای ارج و قرب است.

وی با اشاره به ارزش ذاتی و نقش غیرقابل انکار ماماها در نظام سلامت تصریح کرد: جایگاه ماما به اندازه سلامت مادر و فرزند در نظام سلامت اهمیت دارد و نمایندگان جامعه مامایی در شورای عالی نظام پزشکی با جدیت پیگیری مسائل و مشکلات همکاران خود هستند و ما نیز با درک واقعیت ها در صدد پیگیری و رفع معضلات جامعه مامایی از جمله بازتعریف جایگاه ماما، استقلال کاری و عقد قرار داد سازمان های بیمه گر با ماماها، همپوشانی شرح وظایف آن ها با سایر رشته ها و ... هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری ها را انجام خواهیم داد؛ یادآور شد: جفاهایی در حق جامعه مامایی شده است اما محکوم به امیدواری در راستای ارتقاء شأن و جایگاه علمی رشته مامایی و هویت دانشگاهی آنان و همچنین تامین امنیت شغلی این همکاران هستیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.