جمعه، 31 فروردین 1403

عضو شورای عالی نظام پزشکی:

در تعیین تعرفه ها "منافع دولت "در نظر گرفته شده است/ مابه التفاوت هزینه ها از جیب مردم پرداخت می شود

در تعیین تعرفه ها "منافع دولت "در نظر گرفته شده است/ مابه التفاوت هزینه ها از جیب مردم پرداخت می شود
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که در بحث تعیین و ابلاغ تعرفه های سال 1401 غیرراهبردی تصمیم گرفته شده است؛ گفت: در تعرفه های ابلاغی بیشتر منافع دولت در نظر گرفته شده و با توجه به این که بیمه های تکمیلی نیز تعرفه های اعلامی بخش خصوصی را لحاظ نمی کنند؛ مابه التفاوت هزین ها از جیب مردم پرداخت می شود.

دکتر فرجود شکوهی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که در بحث ابلاغ تعرفه ها غیر راهبردی تصمیم گرفته شده است؛ اظهار کرد: در تعیین و ابلاغ تعرفه ها به همه عوامل و پدیده های اطراف آن توجه نشده و بیشتر منافع دولت در نظر گرفته شده است درحالی که منافع جامعه پزشکی و مردم نادیده گرفته شده است.

وی با اشاره به این که نمی توان چشم انداز خوب و روشنی برای تحقق تعرفه ها متصور بود، افزود:  از طرفی بیمه های تکمیلی همین تعرفه اعلامی بخش خصوصی را لحاظ نکرده و باز هم آن را کاهش می دهند ،در نتیجه مابه التفاوتش را مردم باید از جیب خود بپردازند.

  عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد:  برای نمونه در حوزه تعرفه فیزیوتراپی، هم بیمه های پایه و هم تکمیلی، هزینه بسیاری از عوامل تاثیرگذار و نوین را نمی پردازند ؛یعنی همین تعرفه ابلاغی هم نادیده گرفته شده و بیمار باید ازجیب خود هزینه ها را پرداخت کند که قطعاً این مهم در سایر حِرَفِ پزشکی نیز مصداق دارد.

شکوهی با بیان این که تدابیر پیش بینی شده از طرف دولت مشخص است ؛ تصریح کرد : تورم در سال جدید بیشتر از سال های قبل بوده و اگر نسبت به تعرفه بر حَسَب تورم واقع گرا نباشیم، به شدت دچار گسستگی و پراکندگی در اجرای آن خواهیم شد که این مهم باز موجب نارضایتی مردم و مراکز درمانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون منشور حقوق جامعه پزشکی خاطرنشان کرد : منطقی ترین روش آن است که مسئولیت تعیین تعرفه ها (از صفر تا صد)‌ بر عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته شود تا خود نیز پاسخگو باشد زیرا نهادهای ذیربط با این مهم آمرانه رفتار نموده و در برابر مسائل و مشکلات موجود پاسخگو نیستند.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.