جمعه، 31 فروردین 1403

تعرفه های مصوب دولت هنوز ابلاغ نشده است/ کدام صنف با تعرفه های سال قبل خود خدمت ارائه می دهد؟

تعرفه های مصوب دولت هنوز ابلاغ نشده است/ کدام صنف با تعرفه های سال قبل خود خدمت ارائه می دهد؟

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با گلایه از این که تعرفه های مصوب دولت طی 13 روز گذشته اعلام اما هنوز به مراکز پزشکی ابلاغ نشده است؛گفت: مراکز تشخیصی و درمانی منتظر ابلاغ تعرفه های جدید هستند و هنوز با تعرفه سال گذشته به مردم خدمات ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در نشست خبری اولین همایش جامع کووید ۱۹ که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با اشاره به این که ایران یکی از کشورهای موفق در کنترل کرونا بوده است و در مجموع عملکرد موفقی داشته‌ایم؛ بیان کرد: در بحث واکسیناسیون، دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داد، به طوری که بالای ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون داشته ایم اما در مورد دوز سوم با توجه به  استقبال کمتر از 50 درصد مردم هنوز به نقطه ایمن نرسیده ایم.


وی با اشاره به این که علی رغم همه مشکلات و فراز و فرودها در حوزه کووید موفق بوده ایم ؛ افزود: در حوزه پیشگیری، درمان ، واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل ها مسئولین عملکر موفقی داشتند و بیماری بر زمین نماند .


رئیس کل نظام پزشکی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها در راستای بازنویسی تجربیات دوران کرونا است و باید نهایت بهره را ببریم و با توجه به این که افرادی در این همایش حضور خواهند داشت که درگیر کرونا بوده‌اند ؛از تجربیات و اندوخته‌های آن ها استفاده خواهد شد.


رئیس زاده اضافه کرد: در بحران کرونا باید زیرساخت های بهداشتی و درمانی و تحقیقاتی کشور را تقویت نموده و ارتقا داد همانطور که در دوران دفاع مقدس بسیاری از کارها را انجام دادیم .


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی اشاره کرد و گفت: 48 روز از شروع سال جدید گذشته اما هنوز تعرفه های سال 1401 ابلاغ نشده است و این ظلم به جامعه پزشکی است.


وی با طرح این سوال که کدام صنف با تعرفه های سال گذشته به مردم خدمت ارائه می دهد؛ تصریح کرد: دیرکرد ابلاغ تعرفه ها به نفع سازمان های بیمه گر است  و 13 روز از زمان اعلام تعرفه های مصوب دولت که از تعرفه سال قبل و همچنین تعرفه پیشنهادی شورای عالی بیمه کمتر است ؛ می گذرد اما هنوز به مراکز تشخیصی و درمانی ابلاغ نشده است.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: هنوز تعرفه های حداقلی ابلاغ نشده اما برخی رسانه ها به جامعه پزشکی توهین نموده و این قشر خدوم را مورد هجمه قرار دادند و مراکز تشخیصی و درمانی  هم منتظر ابلاغ تعرفه های جدید هستند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.