پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مسیر تعیین تعرفه دستخوش فضای غیرکارشناسی شد/درصد افزایش تعرفه های اعلامی مورد تایید شورای عالی نظام پزشکی نیست

 مسیر تعیین تعرفه دستخوش فضای غیرکارشناسی شد/درصد افزایش تعرفه های اعلامی مورد تایید شورای عالی نظام پزشکی نیست
رئیس شورای عالی نظام پزشکی ضمن اظهار تاسف نسبت به وضعیت مدیریت تخصصی در کشور بیان کرد: تاخیر دولت در تصویب و اعلام تعرفه ها در حالی که بیش از یک ماه و اندی از سال می گذرد، خسارات عمده ای را به جامعه پزشکی وارد کرد.

دکتر منصور جعفری نمین در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که در خصوص تصویب نرخ تعرفه های پزشکی 1401 توسط دولت چند اشکال وجود دارد؛ گفت:بر اساس قانون باید شورای عالی بیمه (که همیشه به عنوان نظام صنفی جامعه پزشکی به ترکیب ناعادلانه آن معترضیم) بر اساس نظر و مشارکت  سازمان نظام پزشکی و بر مبنای بهای تمام شده خدمات و لحاظ تورم واقعی اقدام به تعیین تعرفه نماید اما علی رغم اعلام نظرات و پیگیری های نظام پزشکی به نظرات این سازمان توجه نشده است.

وی افزود : همزمان با این بی توجهی ها،  برخی اظهارات و تاثیر گذاری های نسنجیده نظیر مکاتبه سراسر اشکال فنی و قانونی وزیر رفاه مسیر تعیین تعرفه را دستخوش فضای غیر کارشناسی نمود و از این منظر باید به حال و روز مدیریت تخصصی در کشور افسوس خورد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: تاخیر دولت در تصویب و اعلام تعرفه ها در حالی که بیش از یک ماه و اندی از سال می گذرد، خسارات عمده ای را به جامعه پزشکی وارد کرد و در حالی که دولت ناتوان از مهار تورم افسار گسیخته و نابسامانی در کنترل قیمت تجهیزات پزشکی و ... است؛ تصویب تعرفه به میزان بسیار کمتر از این تورم در حقیقت آسیب های آشکار و پنهان خود را در ارائه کیفی خدمات پزشکی خواهد گذاشت .

جعفری نمین اذعان کرد: نارضایتی و گله مندی شورای عالی نظام پزشکی و همچنین جامعه پزشکی را در خصوص درصد افزایش تعرفه های سال 1401 ابراز نموده و معتقدیم دولت باید در این خصوص جبران لازم را انجام دهد.

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.