جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی :

انتشار جدول ارزش واقعی خدمات پزشکی گامی در جهت استیفای حقوق از دست رفته است

انتشار جدول ارزش واقعی خدمات پزشکی گامی در جهت استیفای حقوق از دست رفته است
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به جامعه پزشکی کشور گفت: انتشار جدول ارزش واقعی خدمات پزشکی سال ۱۴۰۱ از سوی شورای عالی نظام پزشکی در حقیقت گام بزرگی در جهت استیفای حقوق از دست رفته سازمان در تعیین تعرفه بخش خصوصی براساس قوانین جاری نظام پزشکی است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ متن نامه دکتر محمد حسین انصاری مود رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به شرح ذیل است:

اعضای شریف جامعه پزشکی کشور

سلام علیکم       

   احتراماً  انتشار جدول ارزش واقعی  خدمات پزشکی سال ۱۴۰۱ از سوی شورای عالی نظام پزشکی در حقیقت گام بزرگی در جهت استیفای حقوق از دست رفته  سازمان در تعیین تعرفه  بخش خصوصی براساس قوانین جاری نظام پزشکی می باشد .

        ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری های جناب آقای دکتر رییس زاده رییس کل محترم سازمان نظام پزشکی و معاونین ایشان  که همدوش اعضای محترم شورای عالی وکمیسیون تعیین تعرفه شورای عالی  با پیگیریهای مجدانه در چند ماه اخیر  توانستند قیمت واقعی تمام شده خدمات گروههای پزشکی را با توجه به قوانین موجود وبراساس اسناد بالادستی  و کار کارشناسی شده جهت آگاهی  مردم ومسئولین دولتی وشورای عالی بیمه اعلام نظر نمایند.و از آنجایی که متاسفانه  بازتاب این رخداد در رسانه ها  بدرستی  صورت نپذیرفته است در خصوص اعلام قیمت واقعی تمام شده خدمات پزشکی ضرورت دارد نکاتی را به عرض جامعه بزرگ و زحمتکش پزشکی کشور برسانیم:

الف) سازمان نظام پزشکی با همه کم و کاستی هایش خانه ما اعضای سازمان می باشد و انتظار می رود که اعضای محترم و انجمن های پزشکی با مشارکت فعال و حمایت خود این سازمان را در پیشبرد برنامه ها و احقاق حقوق بیماران وجامعه پزشکی مساعدت  مجدانه داشته باشند.

ب) احصاء و اعلام قیمت تمام شده خدمات پزشکی اقدام لازم و خواسته برحق جامعه پزشکی است که خوشبختانه در کمیسیون تخصصی تعرفه کارشناسی شده و توسط شورای عالی تصویب و اعلام شد. مجمع عمومی نظام پزشکی از این اقدام لازم و شایسته شورای عالی حمایت کامل و قاطع خویش را اعلام میدارد

ج) دولت محترم و سازمان های بیمه گر بر اساس اسناد و قوانین بالادستی موظف هستند که تعرفه خدمات سلامت را بر اساس هزینه تمام شده این خدمات قبول کنند و برای جلوگیری از فشار بر مردم و کاهش پرداخت از جیب مردم نسبت به پوشش کامل بیمه ای تعرفه واقعی اقدام نمایند.

د) مردم ما حق دارند بدون هیچ گونه نگرانی مالی و با کمترین پرداختی از جیب خود بهمراه پوشش کامل بیمه ای ،  از خدمات پزشکی استاندارد  و بروز بهره مند شوند. از طرف دیگر  اعضای جامعه پزشکی هم حق دارند که از امنیت شغلی و حرفه ای و درآمد کافی برای زندگی شرافتمندانه و امکانات مالی و رفاهی متعارف برخوردار باشند ، این دو  میسر نمی‌شود مگر با واقعی شدن تعرفه خدمات پزشکی و تعهد دولت و سازمان های بیمه گر نسبت به پوشش کامل هزینه های خدمات سلامت که آن هم با تخصیص درصد قابل قبول از درآمد ناخالص ملی به امر درمان تحقق خواهد پذیرفت.

انتظار میرود هیات محترم دولت با امعان نظر به مجموعه قوانین جاری واسناد بالادستی ونظریات کار شناسی شده سازمان نظام پزشکی در خصوص قیمت تمام شده خدمات پزشکی   سال ۱۴۰۱ در اسرع وقت اقدام به اعلام تعرفه واقعی خدمات پزشکی بنماید.

انتهای پیام

 

برچسب ها : مجمع عمومی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.