جمعه، 31 فروردین 1403

اعلام به موقع تعرفه ها به منظور ادامه حیات اقتصادی مطب ها و مراکز درمانی ضروری است

اعلام به موقع تعرفه ها به منظور ادامه حیات اقتصادی مطب ها و مراکز درمانی ضروری است
عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که دیرکرد اعلام تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی تبعات جبران ناپذیری برای جامعه پزشکی به دنبال دارد؛گفت: اعلام تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در ابتدای سال جدید برای همکاران بویژه نسخه نویسان و گروههایی که با تجهیزات و ملزومات پزشکی سروکار دارند ، به منظورادامه حیات اقتصادی آن ها ضروری است.

دکتر یدالله سهرابی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که هر ساله حامل های انرژی و حقوق و دستمزد افزایش یافته و امسال نیز شاهد افزایش 57درصدی حقوق و دستمزد هستیم؛ اظهار کرد: اعلام به موقع تعرفه های واقعی (بر مبنای بهای تمام شده خدمات) برای جامعه پزشکی بویژه همکاران بخش خصوصی که تنها راه درآمد آن ها از طریق نسخه نویسی بوده و یا همکارانی که با تجهیزات و ملزومات پزشکی سروکار دارند ، برای ادامه حیات اقتصادی بسیار ضروری است.

وی افزود: با برداشته شدن ارز ترجیحی؛ هزینه نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی و نیز به روز رسانی این دستگاهها خارج از توان مراکز درمانی بخش خصوصی بوده و تاخیر در اعلام تعرفه ها نیز گردش اقتصادی این مراکز را با مشکلات متعدد مواجه می کند.

وی ادامه داد: دولت و حاکمیت همواره باید هزینه های سرباری و جاری مراکز درمانی و مطب ها را مد نظر قرار داده و با اعلام به موقع تعرفه ها و نیز تعیین تعرفه های واقعی که بر مبنای بهای تمام شده خدمات است ؛ در جهت ارتقای سیستم سلامت کشور و به روز نمودن دستگاهها و تجهیزات پزشکی گام بردارد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با گریزی به تعرفه خدمات داروسازی گفت: سال گذشته در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس مبحث تعرفه خدمات داروسازان مطرح و  این حق برای این گروه از همکاران ایجاد شد که در سال جدید منتظر احقاق این مهم هستیم .

سهرابی با بیان این که پیشنهاد گنجانده شدن تعرفه خدمات دارویی  از سوی متولیان امر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شده است، تصریح کرد:  امیدواریم این اتفاق هر چه سریع تر رخ دهد و این نکته همواره باید مد نظر قرار گیرد که داروخانه‌ها یکی از بخش‌های مهم نظام سلامت هستند .

وی با بیان این که تعیین و اعلام به موقع تعرفه های واقعی موجب ارتقای کیفیت خدمات درمانی می شود؛ یادآور شد: اختصاص منابع مالی لازم به حوزه سلامت و نیز پوشش بیمه ای مناسب خدمات درمانی در کنار اعلام تعرفه های واقعی رضایت مردم و جامعه پزشکی را به دنبال خواهد داشت .

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.