جمعه، 31 فروردین 1403

ضررو زیان ناشی از تاخیر در اعلام تعرفه هاي پزشکی را کدام نهاد یا ارگان جبران می کند؟

ضررو زیان ناشی از تاخیر در اعلام تعرفه هاي پزشکی را کدام نهاد یا ارگان جبران می کند؟
رئیس شوراي عالی نظام پزشکی گفت: تاخیر دولت در اعلام تعرفه هاي جامعه پزشکی در حالی که بیش از 20 روز از سال جدید می گذرد ، ضربه اقتصادي به مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی وارد نموده و هیچ کس در این زمینه پاسخگو نیست.

دکتر منصور جعفري نمین در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اظهار تاسف از این که سازمان نظام پزشکی تنها صنفی است که با پایبندي به قانون دچار محدودیت می شود؛ اظهار کرد: از ابتداي سال جدید قیمت ها و دستمزدها افزایش یافته و دچار تغییرات اساسی شده است اما بلاتکلیف ماندن تعرفه هاي خدمات تشخیصی و درمانی باعت سردرگمی و به تبع آن زمینه ساز برخی از تخلفات می شود.

وي افزود: ضروري است دولت با نگاه واقع بینانه به شرایط موجود هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف و اعلام تعرفه هاي پزشکی اقدام نماید.

وي با گلایه از تاخیر شوراي عالی بیمه و دولت در اعلام تعرفه هاي خدمات تشخیصی و درمانی ادامه داد: طی چند ماه اخیر بویژه از ابتداي سال جدید شاهد افزایش سرسام آور قیمت ها ، افزایش دستمزدهاي کارگري و نیز حذف ارز ترجیحی بوده ایم که موجب گران شدن اقلام و تجهیزات پزشکی شده است که به تبع آن مراکز درمانی و مطب ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.

رئیس شوراي عالی نظام پزشکی تصر یح کرد : متاسفانه تعرفه هاي پیشنهادي سازمان نظام پزشکی مورد توجه واقع نشده و مشخص نیست ضرر و زیان وارده در این خصوص را چه ارگان یا نهادي باید جبران نماید.

جعفري نمین ضمن هشدار نسبت به وضعیت نامناسب اقتصادي در مراکز درمانی بخش خصوصی گفت: ادامه این روند و بی توجهی دولت به معیشت و تعرفه هاي جامعه پزشکی موجب تعطیلی و ورشکستگی مراکز درمانی و مطب ها و نیز افزایش درخواست مهاجرت جامعه پزشکی خواهد شد.

انتهاي پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.