پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وضعیت مبهم پرداخت های پلکانی به پزشکان طرحی

وضعیت مبهم پرداخت های پلکانی به پزشکان طرحی

رئیس شورای عالی نظام پزشکی از وضعیت مبهم پرداخت های پلکانی و کسورات مختلف به بهانه های واهی به پزشکان طرحی عمومی و متخصص خبر داد.

دکتر منصور جعفری نمین در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که پزشکان طرحی فشار کاری بالایی را در ساعات فعالیت خود متحمل می شوند؛ گفت: علیرغم سختی کار حقوق و دستمزد همکاران طرحی بسیار پایین بوده و حتی از تمامی رده های شغلی در سطح وزارت بهداشت نیز پائین تر است.

وی با اشاره به وضعیت مبهم پرداخت های پلکانی و کسورات مختلف به بهانه های واهی در مورد پزشکان طرحی افزود: تاخیر در پرداخت مطالبات و عدم امنیت شغلی پایدار سبب شده تا این همکاران پس از اتمام دوره طرح به دلیل عدم حمایت ها تمایلی به ادامه همکاری در مناطق محروم نداشته باشند.

وی با گریزی به وضعیت اسکان و امکانات رفاهی پزشکانی که دوره طرح خود را می گذرانند؛ تصریح کرد: وضعیت بسیار نامناسب اسکان پزشکان طرحی بویژه در مناطق محروم و عمل نکردن به وعده ها در زمان آغاز طرح موجب شده تا این همکاران دچار سرخوردگی شده و انگیزه ای برای فعالیت نداشته باشند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ضمن گلایه از برخوردهای سلیقه ای و دور از شأن در شبکه های بهداشت و درمان با پزشکان طرحی و تخفیف جایگاه آنان به هر بهانه اذعان کرد: توزیع نامتوازن و بعضا توام با تبعیض پزشکان طرحی از سوی وزارت بهداشت، عدم اجازه تاسیس مطب برای حداقل یک‌سال در آغاز طرح و وضعیت نزدیک به صفر حمایت های رفاهی و تسهیلاتی از پزشکان جوان طرحی از جمله معضلاتی است که باید مورد توجه ویژه متولیان نظام سلامت قرار گیرد تا با ایجاد بسترهای لازم زمینه را برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و عدم تمایل به مهاجرت از کشور فراهم نمود.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.