جمعه، 10 فروردین 1403

برنامه پزشک خانواده شهری باید موفق تر از گذشته در کشور اجرایی شود

برنامه پزشک خانواده شهری باید موفق تر از گذشته در کشور اجرایی شود
دکتر رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ساماندهی وضعیت بیمه ها را در کنار ساماندهی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، را از دیگر موضوعات مهم حوزه سلامت کشور عنوان کرد.

مسایل مربوط به نحوه اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، با حضور استاندار فارس، رییس کل سازمان نظام پزشکی ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی و هیات مدیره نظام پزشکی شیراز در استانداری فارس بررسی شد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه استان فارس پیشانی و پیشگام اجرای پزشک خانواده در کشور بوده است، ادامه داد: تنها راه نجات حوزه سلامت کشور، نظام ارجاع و پزشکی خانواده است که می تواند در اقتصاد سلامت، بهداشت و درمان جامعه موثر باشد و الگویی که در استان های فارس و مازندران اجرا شده باید حفظ شود و موفق تر از گذشته در کشور اجرایی شود.
دکتر رییس زاده با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات و نتایج پزشک خانواده در فارس به مسوولان کشور و سایر استان ها در راستای آگاهی از موفقیت های این برنامه؛ پیگیری مسایل مرتبط با برنامه پزشک خانواده را دارای اهمیت خواند.
همچنین مقرر شد جلسه ای در هفته ی آتی پیرامون موضوع پزشکی خانواده در استانداری فارس تشکیل شود که رییس کل سازمان نظام پزشکی طی تماس هایی با معاون بهداشت و معاون توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت نیز در این زمینه با آنها سخن گفت.


در این سفر همچنین در دیداری با آیت الله دژکام امام جمعه شیراز بر اهمیت  حمایت از جامعه پزشکی و آموزش اخلاق و حقوق پزشکی تاکید شد.


در ادامه در جلسه ای که با هیات مدیره نظام پزشکی شیراز در محل آن سازمان برگزار شد مسایل و موضوعات مختلف با محوریت پزشکی خانواده، پزشکان درمانگر اعتیاد و مشکلات پزشکان عمومی بررسی و گزارشی از عملکرد و همچنین نیازمندیهای آن هیات مدیره ارائه گردید.
در بخش دیگری از برنامه با حضور دکتر لنکرانی وزیر اسبق بهداشت و درمان،  آموزش پزشکی در خصوص جایگاه پزشکی استان فارس در اجرای پزشکی خانواده ونظام ارجاع، حمایت دولت از اجرای این طرح و  نقش و اهمیت نظام پزشکی تاکید گردید. دکتر لنکرانی در بخش هایی از صحبت های خود به ارسال نامه ای به سازمان جهانی بهداشت و نقش پراهمیت پزشکان در پیشگیری، کنترل و درمان کرونا اشاره کرد.
 همچنین  نمایندگان جامعه مامایی استان و نمایندگان پزشکان جوان با اشاره به سختی کار و نحوه پرداختی و هم چنین قراردادهای ناعادلانه و عدم رعایت برخی بخشنامه ها به ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداختند.
در ادامه این سفر استانی در جلسه عصر نیز نمایندگان گروه های مختلف جامعه پزشکی استان، روسای نظام پزشکی شهرستان های استان فارس، روسای بیمارستان های خصوصی، نمایندگان دستیاران نیز به بیان دغدغه های خود پرداختند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.