پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دوز سوم واکسن مانع بستری شدن یکصد هزار نفر در انگلستان شد

دوز سوم واکسن مانع بستری شدن یکصد هزار نفر در انگلستان شد
آمارهای گردآوری شده توسط آژانس امنیت بهداشت و سلامت انگلستان نشان می دهد تزریق دوز سوم واکسن مانع از ده برابر شدن میزان بستری بیماران مبتلا به اومیکرون در زمان پیک شیوع این بیماری در این کشور شده است.

آژانس امنیت بهداشت و سلامت بریتانیا اعلام کرد براساس تحقیقات این مرکز حدود 87300 فرد بالای 65 سال در فاصله 13 دسامبر تا 6 فوریه اگر سومین دوز واکسن خود را تزریق نکرده بودند، در بخش های کرونایی بستری می شدند. داده های گردآوری شده توسط این آژانس همچنین نشان می دهد که از 14300 مورد بستری شدن در بیمارستان برای افراد 45 تا 64 ساله و حدود 4000 مورد بستری شدن برای افراد 25 تا 44 ساله با تزریق دوز سوم واکسن کرونا، جلوگیری شده است. در واقع این امار نشانگر ان است که در یک مقطع زمانی حدودا سه هفته ای اگر دوز بوستر واکسن در انگلستان تزریق نمی شد بیش از یکصد هزار نفر بیشتر، یعنی حدود ده برابر بستری فعلی، نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می کردند.

در روز گذشته تعداد بستری در کل انگلستان به دلیل ابتلا به کووید 19 تعداد 10734 بیمار بود که ازمیان آن‌ها 384 نفر در بخش مراقبت های ویژه و تحت تهویه مکانیکی قرار داشتند که نسبت به نقطه اوج بیماری که شاهد بستری بیش از 17120 نفر در دهم ژانویه بودیم، بیش از یک سوم کاهش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز دکتر کالین براون، از آژانس امنیت سلامت، در این خصوص گفته است:« آمار به سادگی نشان می دهد که واکسن ها و بخصوص تزریق دوز سوم واکسن ها مهم هستند. درواقع واکسن ها همچنان یک دفاع ضروری در برابر ابتلا به بیماری های جدی و بخصوص بیماری کووید 19 هستند، بنابراین ما به صورت قوی به پیشنهاد واکسن و تزریق دوزهای تقویت کننده به جامعه عمومی کشور ادامه دهیم.»

در توصیه های آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا علاوه بر تاکید بر تزریق واکسن آمده است:«لطفاً به یاد داشته باشید که قبل از ملاقات با افرادی که آسیب پذیر هستند، حتما آزمایش بدهید و در صورت داشتن علائم، هم حتما آزمایش PCR را انجام دهید.»

البته به نظر می رسد بریتانیا از پیک بیماری اومیکرون گذشته است و آخرین گزارش آژانس نشان می‌دهد که میزان بستری شدن در بیمارستان در هفته گذشته «در همه گروه‌های سنی اندکی کاهش یافته است».

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.