جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ درخواست کرد

لزوم ایجاد شفافیت و شبهه زدایی از عملکرد صندوق تعاون و رفاه سازمان

لزوم ایجاد شفافیت و شبهه زدایی از عملکرد صندوق تعاون و رفاه سازمان
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه ای به ریاست شورایعالی سازمان خواستار بررسی دقیق و شفاف سازی عملکرد صندوق تعاون و رفاه سازمان شد

متن این نامه به شرح زیر است:

به نام‌خدای حسابگر
 رییس محترم شورایعالی سازمان نظام پزشکی

 با سلام و احترام

صندوق تعاون و رفاه سازمان یکی از مهمترین بخش‌ها در ایجاد سرمایه اجتماعی برای سازمان و‌حمایت از اعضا می باشد و خدای ناکرده هرگونه غفلت احتمالی در صیانت از این سرمایه، ضمن آسیب شدید و تخریب وجهه عمومی سازمان، باعث تاثیرات مخرب بر سرمایه اجتماعی آن است
در همین راستا، توجه و اهتمام ریاست کل سازمان و شورایعالی و بازرسان محترم  صندوق برای انجام وظایف قانونی نظارتی خود در خصوص صندوق تعاون و رفاه سازمان و رفع هرگونه شک و شبهه احتمالی، اقدامی کاملاً بجا و مورد انتظار و از منظر تکلیف به عملکرد قانونی ارکان نظارتی سازمان، از اوجب واجبات است.
توجه به تمام‌مراحل قانونی و ثبت مصوبات و اخذ استعلام ها باید متقن و‌ وفق قانون باشد و با شفافیت و ایجاد امکان دسترسی کلیه اعضای نظام پزشکی به جزییات عملکرد مالی می توان برای حرکت در مسیر پاک دستی و حفظ امانت جامعه پزشکی قدم برداشت و در عین حال چنین عملکردی، از منظر پیشگیرانه، مقابله با هر گونه تخلف احتمالی یا خدای ناکرده سازوکارهای احتمالی منتج به فساد است.
نظام پزشکی تهران بزرگ حداقل  ۳۰ درصد از کل اعضای سازمان را در سراسر کشور شامل می شود و هیات مدیره تهران بزرگ، از این منظر، از کلیه اقدامات قانونی و شفاف سازی ریاست کل محترم سازمان و اعضای محترم شورایعالی و بازرسان محترم مجمع حمایت می کند و تقاضای توجه به موارد زیر را دارد:
۱. کشف و ریشه یابی هر گونه سازو کاری که ممکن است در هر زمان، در صندوق منجر به فرآیندهای احتمالی یا بالقوه خلاف قوانین و مقررات باشد و تدوین سازوکاری که مانع هرگونه تخلفات احتمالی در آینده باشد و علل ناکامی های صندوق در گذشته واکاوی شود.
۳.رفع هر گونه سازوکار توام با ویژه خواری و توزیع رانت در صندوق؛ تدوین سازوکار پیشگیرانه از  این اتفاقات احتمالی در آینده از بدیهیات است.
۳. حسابرسی کلیه مطالبات بر زمین مانده اعضای سازمان و بررسی همه مواردی که به نوعی شائبه دخالت صندوق حتی درحد شبهه در طی سالهای فعالیت آن از ابتدا تاکنون وجود داشته است مثل پروژه های پیش خرید مسکن یا پیش خرید خودرو یا ارسال پیامک های تبلیغاتی به شماره های اعضای سازمان بدون حفظ حریم شخصی
۴. شفاف سازی روند اعطای کلیه تسهیلات صندوق و تعیین افرادی که احتمالاً در تادیه وام ها، ممکن است احتمالاً دارای تاخیر و یا سهل انگاری عامدانه یا جاهلانه باشند؛ چرا که جهل به قانون به هیچ وجه رافع مسوولیتهای قانونی نیست.
۵. درخواست از ناظران و سازمان های حسابرسی و نظارتی دقیق برای ورود به این موضوع برای رفع هرگونه شبهه احتمالی
همه موارد فوق به این منظور است که اهمیت صیانت از سرمایه اجتماعی سازمان اگر مهمتر از صیانت از سرمایه مادی نباشد، از آن کمتر نیست.
۶. نظام پزشکی تهران آماده راه اندازی شعبه صندوق مطابق مقررات و قوانین می باشد.
لازم است دامان صندوق به عنوان یکی از ارکان هفت گانه سازمان، از هر گونه شبهه احتمالی در سالهای اخیر زدوده شود و دستهای پشت پرده احتمالی که خدای ناکرده از اطمینان جامعه پزشکی استفاده نابجا کرده اند برای همگان آشکار و به مراجع صالحه قضایی معرفی شوند. گرچه ممکن است چند سال از برخی از این موارد گذشته باشد اما حافظه اعضای جامعه پزشکی بسیار قوی و به روز است.

دكتر سيد مويد علويان
رييس هيات مديره نظام پزشکی تهران بزرگ

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.