جمعه، 10 فروردین 1403

جامعه پزشکی از میزان دریافتی خود در قبال ارائه خدمات درمانی "ناراضی " است

جامعه پزشکی از میزان دریافتی خود در قبال ارائه خدمات درمانی "ناراضی " است

رئیس نظام پزشکی لاهیجان- سیاهکل با اشاره به این که دولت تغییرات متناسب با تورم را در تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی لحاظ نمی کند، گفت: جامعه پزشکی به عنوان یکی از خدمت رسانان اصلی جامعه از میزان دریافتی خود در قبال ارائه خدمات درمانی "ناراضی" است.

دکتر مهران قسمتی زاده در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اظهار تاسف از این که بخش تصمیم گیر نظام سلامت طی سال های متمادی به نارضایتی جامعه پزشکی در قبال میزان دریافتی آن ها پاسخ مناسب نداده است؛ اظهار کرد: زمانی که جامعه پزشکی تعرفه خود را با همتایانشان در کشورهای مجاور مقایسه می کنند این نارضایتی عمق بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: دومین عاملی که به تداوم این نارضایتی دامن می زند ؛ عدم تغییر متناسب تعرفه ها با نرخ تورم است. وقتی جامعه پزشکی مشاهده می کند که دولت تغییرات متناسب با تورم را در خدمات و حتی کالاهای عرضه کننده توسط خود اعمال می‌کند اما همچنان به فریز شدن تعرفه جامعه پزشکی اصرار دارد، باز هم بیشتر خود را ناراضی می‌یابد.

رئیس نظام پزشکی لاهیجان-سیاهکل با اشاره به این که جامعه پزشکی در زندگی جاری و تامین مخارج مطب و مراکز خود در سال چندین بار جهش هزینه ها را شاهد است؛ اظهار کرد:  علیرغم همه این موارد باید هر سال برای تغییر نرخ تعرفه خود با مخالفت تصمیم گیران نظام سلامت روبرو شود.

قسمتی زاده تصریح کرد : آن چه سبب ادامه کار و ارائه خدمات جامعه پزشکی علیرغم تمامی معضلات موجود می شود، حس نوع دوستی و علاقه پزشکان به کشور و مردم است وگرنه کشورهای همسایه برای جذب همکارانمان پیشنهادهای بسیار وسوسه انگیزی را مطرح می‌کنند.

 عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان این که افزایش تعرفه به شکلی که تاکنون اجرا شده سبب تقلیل توان زندگی هموطنان ا می‌شود؛ خاطرنشان کرد:  با توجه به این که مردم جامعه اکنور تورم ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی را در بسیاری از خدمات و کالاها از جمله کالاهای دولتی تحمل می‌کنند ( نگاهی به تغییرات نرخ اتومبیل، برق و...گواه این مطلب است)  اما جامعه پزشکی قصد ندارد با افزایش تعرفه پرداخت از جیب مردم افزایش یابد.

وی یاد آور شد:  جامعه پزشکی خواستار این است که بیمه های پایه به وظیفه قانونی خود که همان پرداخت ۷۰درصد هزینه واقعی خدمات است ، عمل نموده و در شرایط تحقق این امر جامعه پزشکی حتی با فریز شدن مبلغی که بیماران همین حالا می‌پردازند؛  راضی است.

به گفته وی دولت و تصمیم گیران نظام سلامت و نمایندگان مجلس باید به اهمیت سلامت مردم بیاندیشند زیرا مردم بعد از گذشت چهل و اندی سال از انقلاب اسلامی حق دارند از سلامت مناسب برخوردار باشند و هنگام بیماری تنها به بیماری خود اندیشیده و نگران حواشی مالی آن نباشند.

وی تنها راه برون رفت از معضلات را افزایش نرخ سرانه سلامت دانست و گفت : متولیان امر باید تامین سلامت  مردم را در فهرست اولویت‌های خود قرار دهند و تعیین نرخ واقعی خدمات پزشکی  که با بررسی های کارشناسی نظام پزشکی و نمایندگان وزارت بهداشت بر اساس نسخه اصلی کتاب ،CPT قابل محاسبه است، پرداخت ۷0 درصد  این مبلغ توسط بیمه ها  و عدم افزایش پرداخت از جیب مردم را بطور حتم مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.