پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دکتر خردمند: کمتر از یک درصد پزشکان بیش از تعرفه تعیین شده از بیماران هزینه می‌گیرند

دکتر  خردمند: کمتر از یک درصد پزشکان بیش از تعرفه تعیین شده از بیماران هزینه می‌گیرند
معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی با تصریح بر اینکه کمتر از یک درصد پزشکان در کشور هزینه‌های بیشتری از تعرفه‌های تعیین شده از بیماران دریافت می‌کنند، گفت: وزارت بهداشت به صورت دقیق نظارت‌های خود را اعمال می‌کند تا تخلفی صورت نگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا خردمند دریافت هزینه از بیماران خارج از تعرفه را تخلف از قوانین دانست و گفت: در این زمینه نهاد‌های نظارتی پس از بررسی و گزارش، با چنین پزشکانی برخورد می‌کنند.

وی با رد گسترده بودن پزشکانی که بیش از تعرفه تعیین شده از بیماران هزینه دریافت می‌کنند، اظهار کرد: میزان دریافت خارج از مقررات و زیرمیزی بسیار اندک است و در واقع موضوعی نادر محسوب می‌شود. مجموعه آمار‌ها در سازمان نظام پزشکی، کمتر از یک درصد در تمام کشور را برای پزشکان متخلف نشان می‌دهد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو نظارت و ارائه گزارش درباره تخلفات پزشکان را بر عهده وزارت بهداشت دانست و عنوان کرد: سامانه ۱۹۰ در این زمینه فعال است و به صورت دقیق و پیگیر گزارش‌های رسیده را پیگیری می‌کند. برخورد با پزشکان متخلف در تمام کشور توسط نهاد انتظامی سازمان نظام پزشکی و وزارت دادگستری است.

وی با تاکید مجدد بر درصد اندک زیرمیزی گرفتن پزشکان بیان کرد: البته مسئولین هم باید در نظر بگیرند که باید تعرفه‌های پزشکی واقعی شود و پوشش دهنده مطب‌ها باشد. کسی که فوق تخصص جراحی دارد به دلیل بالا بودن هزینه‌های مطب خود، مجبور به بستن آن است؛ بنابراین اگر دولت‌ها تعرفه‌های پزشکی را واقعی نکنند، همواره با مشکل دریافت هزینه‌ها بیش از تعرفه‌ها مواجه خواهیم بود.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.