جمعه، 31 فروردین 1403

آمادگی اتحادیه اروپا برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به شهروندان

آمادگی اتحادیه اروپا برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به شهروندان
مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا از آمادگی برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به برخی از شهروندان خود خبر دادند.

مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا از آمادگی برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی بدن هستند، خبر دادند.

استلا کرایدز، کمیسر بهداشتی اروپا در کنفرانس ویدئویی وزاری بهداشت این اتحادیه گفت: اگر شواهد و مطالعات نشان دهد که به تزریق دوز چهارم واکسن برای مهار همه گیری کرونا نیازمند هستیم، باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

این نشست که به پیشنهاد فرانسه به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا برگزار شد، به بررسی چگونگی مهار افسار گسیخته همه گیری کرونا در قاره سبز مربوط می‌شد. مقامات بهداشتی این اتحادیه تاکید کردند در گام نخست باید افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند دوز چهارم را دریافت کنند.

این در حالی است که سه کشور اروپایی مجارستان، دانمارک، و سوئد تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را از قبل آغاز کرده اند. وزارت بهداشت سوئد روز گذشته به افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند توصیه کرد پس از ۳ تا ۴ ماه از دریافت دوز تقویتی سوم، دوز چهارم را دریافت کنند.

در مقابل، مقامات مجارستان دریافت دوز چهارم را برای تمامی مردم پس از مشورت با پزشک خود مجاز اعلام کردند.

تلاش‌های مقامات کشور‌های غربی برای تزریق دوز تقویتی دوم (دوز چهارم) واکسن کرونا به شهروندانشان در حالی صورت می‌گیرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد حتی دوز چهارم واکسن نیز نمی‌تواند مانع از ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون شود.

کشور‌های ثروتمند جهان در حالی دوز سوم و چهارم واکسن کرونا را به شهروندان خود تزریق می‌کنند که مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند نابرابری در واکسیناسیون جهانی مانع اصلی مهار همه گیری کرونا محسوب می‌شود.

در حالی که بسیاری از کشور‌های فقیر و آفریقایی از کمبود واکسن رنج می‌برند، بیش از یک میلیارد دوز واکسن در کشور‌های ثروتمند جهان انبار شده و برای تزریق دوز‌های تقویتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نابرابری واکسیناسیون باعث گسترش کرونا در مناطق فقیر و افزایش احتمال بروز جهش‌های جدید و بروز سویه‌های مقاوم به واکسن خواهد شد.

منبع: خبرگزاری رویترز

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.