پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تحول در نظام بهداشت و درمان فرانسه

تحول در نظام بهداشت و درمان فرانسه
امانوئل مکرون نیز در سپتامبر ۲۰۲۲ راهبرد جدید خود را با عنوان "سلامتی من ۲۰۲۲" اعلام کرد تا جوابگوی چالش‌هایی باشد که نظام سلامت و بهداشت فرانسه با آن روبروست.

در برنامه اصلاحی نظام سلامت در فرانسه؛ بیماران در بطن نظام بهداشتی قرار می‌گیرند که ضمانت‌های کیفی درمان را در بر داشته باشد.
پیرشدن جامعه، افزایش بیماری‌های حاد و کمبود کادر درمانی به ویژه در مناطق دور افتاده از چالش‌های اساسی نظام بهداشت و درمان فرانسه بحساب می‌آید.
بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ تعداد پزشک عمومی در این کشور ۶۵۰۰ تن کمتر از استاندارد‌های جهانی بوده است.
دولت فرانسه برای جبران این کاستی‌ها تلاش کرده است تا با استفاده از فناوری‌های جدید و به کارگیری ویدئو از راه دور، بیماران را در معرض مشورت و معاینه پزشکان قرار دهد.
در مرحله نخست ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو برای برنامه اصلاحی "سلامتی من ۲۰۲۲" اختصاص یافته است.
طبق این برنامه اصلاحی؛ نسخه‌های الکترونیکی جایگزین نسخه‌های کاغذی شده تا هم تسهیلات ویژه‌ای در اختیار شهروندان قرار گیرد و هم از نوشتن اشتباه در نام دارو‌ها پرهیز شود.
در راستای برنامه "سلامتی من ۲۰۲۲" ساخت ۶۰۰ بیمارستان کوچک و درمانگاه در مناطق دور افتاده و نیز آموزش مددکار پزشکی برای جبران کمبود پزشکان در دستور کار دولت فرانسه قرار گرفته است.
هر چند با آمدن کرونا سرعت برنامه اصلاح نظام بهداشت و درمان در فرانسه کند شد، اما با توجه به ابعاد گسترده این همه گیری؛ این اصلاح به عنوان یک ضرورت واجب و راهکار اساسی در کانون توجه افکار عمومی و دولتمردان فرانسوی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.