جمعه، 7 اردیبهشت 1403

جامعه پزشکی تابع قوانین و مقررات ا ست/ تخلف عده ای انگشت شمار نباید به کل این جامعه تعمیم داده شود

جامعه پزشکی تابع قوانین و مقررات ا ست/ تخلف عده ای انگشت شمار نباید به کل این جامعه تعمیم داده شود

رئیس نظام پزشکی شهر کرد با اشاره به اظهارت اخیر استاندار فارس در مورد جامعه پزشکی گفت: پزشکان تابع قوانین بوده و با دریافت تعرفه های خارج از عرف مصوب مخالف بوده و اگر تعداد انگشت شماری اقدام به دریافت تعرفه های غیرقانونی می کنند نباید به کل جامعه پزشکی تعمیم داده شوند.

دکتر آرش روغنی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان این که جامعه پزشکی با بحث زیرمیزی و دریافت تعرفه های مازاد و خارج از آن چه که مصوب شده است، مخالف بوده و تابع قوانین و مقررات است؛ اظهار کرد: اگر درصد انگشت شماری از پزشکان اقدام به دریافت تعرفه های غیرمتعارف می کنند باید سراغ علل و عوامل آن برویم که چرا برخی از همکاران به این سمت سوق داده می شوند.

وی افزود: تورم هر سال با افزایش قابل توجهی مواجه است در حالی که تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی متناسب با تورم جامعه افزایش نمی یابد و بدیهی است همکاری که تازه فارغ التحصیل شده و برای گذران زندگی خود نیازمند حداقل امکانات است ؛وقتی مشاهده می کند با تعرفه های موجود از پس هزینه های زندگی بر نمی آید و مسئولان ذیربط نیز توجهی به این مهم ندارند ؛ ناگزیز به سمت رفتارهای غیرمتعارف کشیده می شود.

رئیس نظام پزشکی شهرکرد با تاکید بر این که از نظر ریشه ای جامعه پزشکی به سمت فقر می رود؛ تصریح کرد: علاوه بر واقعی نبودن تعرفه ها ، فشارهای روانی بر روی جامعه پزشکی در حال افزایش است و سیاستگذاران نیز بدون اخذ نظر مشورتی جامعه پزشکی اقدام به تصمیم گیری در امور مختلف نظام سلامت می کنند که در نهایت به ضرر مردم و جامعه پزشکی است.

روغنی با اشاره به این که جامعه پزشکی طی سالیان اخیر با هجمه های متعددی مواجه است؛ اذعان کرد: هجمه های مختلف سبب شده تا مردم نسبت به جامعه پزشکی از حساسیت بیشتری برخوردار باشند و کرامت و جایگاه پزشکان مانند گذشته نباشد؛لذا اظهار نظر برخی از مسئولانی که خود در سیستم بهداشتی و درمانی این کشور کار کرده اند موجب رنجش خاطر جامعه پزشکی است .

وی یاد آور شد: عوامل متعددی در مهاجرت، رفتارهای خارج از عرف و اخلاق حرفه ای و .... پزشکان دخیل است که باید ریشه یابی شود و اگر تعداد محدود و انگشت شماری دچار تخلف می شوند نباید آن را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد و ذهنیت عموم مردم را نسبت به پزشکان خدشه دار کرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.