ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

حضور جهادگونه پزشکان متخصص در مناطق محروم

حضور جهادگونه پزشکان متخصص در مناطق محروم

گروههای جهادی درمان متشکل از تخصص های گوناگون برای انجام اقدامات درمانی نوع دوستانه در شهرستان قائنات زیرکوه خراسان جنوبی ، خدمات درمانی لازم را به بیماران ارائه نمودند.

اپتومتریست جواد مولایی مدیر اجتماعی سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی  ، با اشاره به فعالیت های جهادی درمانی برای رفع کمبودها در مناطق محروم و کم برخوردار تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی کشور با هدف خدمت رسانی به مردم مناطق محروم از تاریخ1دی ماه 1400لغایت 4دی ماه در شهرستان قائنات زیر کوه خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده است .

وی در خصوص  برگزاری این گروه های جهادی درمان که خود مدیریت یکی از این گروهها را  برعهده دارد، خاطرنشان کرد: یک پزشک وقتی سوگند یاد می کند باید به آن پایبند باشد. درمان بیماران و برداشتن بار درد از دوش بیمار وظیفه اصلی یک پزشک است که البته در این امر مردم مناطق محروم نباید فراموش شوند. 


وی درباره روند کاری تیم های جهادی درمان افزود: از آنجا که هزینه های درمان بالاست و برخی توان پرداخت را ندارند؛ علاوه برویزیت و معاینه اولیه،تخصص های دندانپزشکی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، داخلی،  زنان، اطفال، ارولوژی و رادیو لوژی نیز در این گروههای جهادی حضور داشته و بیماران این مناطق ویزیت رایگان می شوند.


مولایی در پاسخ به این سوال که چرا پزشکان  بعد از دوره طرح ، کار در مناطق محروم  را ادامه نمی دهند، تصریح کرد: فراهم نبودن امکانات رفاهی در برخی مراکز برای پزشکان و پیراپزشکان همچنین نداشتن حقوق مناسب از علتهایی است که انگیزه ادامه کار برای پزشکان در مناطق کم برخوردار را کاهش می دهد و نمی توان به این قشر فشاور آورد که در این مناطق بمانند‌.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.