پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

تعارضات بین رشته ای نباید به سطح جامعه کشانده شود

تعارضات بین رشته ای نباید به سطح جامعه کشانده شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای گفت: تعارضات بین رشته ای اجتناب ناپذیر بوده و در همه جای دنیا وجود دارد؛ اما نباید به سطح جامعه کشانده شود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست هم اندیشی با نمایندگان جامعه آزمایشگاهی با اشاره به این که باید به اخلاق حرفه ای پایبند باشیم ، اظهار کرد:  نباید تعارضات بین رشته ای را به سطح جامعه بکشانیم، بلکه با گفت و گو و برگزاری جلسات مشترک نسبت به حل و فصل آن در داخل خانواده اقدام کنیم.

وی افزود: مطرح شدن تعارضات بین رشته ای در رسانه ها و سطح جامعه در مجموع شأن جامعه پزشکی و حوزه سلامت کشور را پایین می آورد زیرا مردم از ما چنین انتظاری ندارند و این امر تصویر جامعه پزشکی را در ذهن مردم مخدوش می کند.

وی با بیان این که تعارضات بین رشته ای اجتناب ناپذیر بوده و بین همه گروههای پزشکی وجود دارد؛ تاکید کرد:  ضروری است با رعایت اخلاق حرفه ای و پزشکی ؛ قداست رشته های دانشگاهی را حفظ کرده و تعارضات را به سطح جامعه نکشانیم .

رئیس زاده با اشاره به این که چتر نظام پزشکی باید روی همه گسترده شود، ادامه داد: همه گروههای پزشکی باید سازمان نظام پزشکی را خانه خود دانسته و چالش های خود را با برگزاری جلسات مشترک و هم افزایی و همکاری حل و فصل کنند و با مطرح نمودن آن ها در شورای عالی نظام پزشکی نسبت به رفع موانع اقدام کنند.

 رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد :بحث کرونا با همه تلخی ها نشان داد، پزشکی و حوزه سلامت بدون تقویت علوم پایه راه به جایی نخواهد برد و باید به بحث های بالین و علوم پایه توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی گفت: هر چقدر جلسات مشترک ،هم افزایی ها و همکاری های مشترک بیشتر باشد به نفع همه بوده و سرعت رشد و شکوفایی علمی نیز بیشتر خواهد شد .

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.