جمعه، 10 فروردین 1403

رشادت ها و ایثارگری های جامعه پزشکی خیلی زود فراموش شد

رشادت ها و ایثارگری های جامعه پزشکی خیلی زود فراموش شد
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهددر نشست شورای هماهنگی نظام پزشکی های خراسان بزرگ اظهار کرد:متاسفانه خیلی زود رشادت‌ها و از خودگذشتگی و ایثار جامعه پزشکی فراموش و این جامعه متهم به انحصارطلبی  شد.


 

دکتر علیرضا صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در نشست شورای هماهنگی نظام پزشکی های خراسان بزرگ  که با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و روسای نظام پزشکی های خراسان بزرگ به میزبانی سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد؛ با اشاره به رشادت های فراوان کادر بهداشت و درمان و از خودگذشتگی‌های بسیاری که در پاندمی کرونا شاهد آن بودیم؛ بیان کرد: پاندمی کرونا همچنان ادامه دارد و متاسفانه باید بگویم علی رغم اینکه ما هنوز شاهد از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان هستیم؛ همین که  آتش کرونا کمی آرام گرفت با انواع هجمه ها روبرو شدیم.


وی افزود: متاسفانه باید بگویم خیلی زود رشادت‌ها و از خودگذشتگی و ایثار جامعه پزشکی فراموش شد و این جامعه متهم به انحصارطلبی  شد. حقیقت این است که این روزها در بسیاری از رسانه ها ، موضوعاتی چون افزایش ظرفیت های پذیرش پزشکی طوری بیان شده که جامعه پزشکی به نوعی به عنوان انحصار طلب در مظان اتهام است در حالیکه تمام دغدغه جامعه پزشکی چیزی جز سلامت جامعه  نبوده و نیست. 


وی ادامه داد:  با وجود تمام این مشکلات وظیفه من و دوستانم کمک کردن به مردم و حفظ سلامت جامعه بوده، هست و خواهد بود و ما هیچ گاه برای خود رسالتی بالاتر از حفظ سلامت مردم متصور نبوده‌ایم.


وی ضمن تقدیر از تلاش های رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در حوزه احقاق حقوق جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: اگر چه معتقدم پایانی برای چالشهای حوزه  سلامت جامعه وجود ندارد اما حداقل انتظارمان این است که شرایط کادر درمان و جامعه پزشکی به گونه ای باشد که بتوانیم با حمایت های مداوم  وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی ، جامعه و مردم را از این مهلکه خطرناک کرونا تا جایی که در توان داریم به سلامت عبور دهیم.


در ادامه این جلسه دکتر فاضل عضو شورای عالی و رئیس سازمان نظام پزشکی سبزوار نیز ایراد سخن کرد. وی با اشاره به شکل گیری شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان و نقش موثر آن در هم افزایی جامعه پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه گفت:  امیدوارم که این جلسات منجر به ایجاد هماهنگی های بیشتر در حوزه تعرفه، مسائل حوزه انتظامی و ... باشد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.